همشهری آنلاین: معاون امور مجلس رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری اولین جلسه دولت و مجلس در دولت یازدهم که قرار است امشب (سه‌شنبه) به میزبانی دولت برگزار شود، موضوعات مورد بحث در جلسه خود با هیات رئیسه مجلس را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری اظهار کرد: طبق هماهنگی بعمل آمده با ریاست محترم مجلس، تصمیم به برگزاری اولین جلسه دولت یازدهم با مجلس در محل ریاست جمهوری گرفته شد. محور اصلی این نشست، گزارش رییس‌جمهور از سفر نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و دستاوردهای سفر است و موضوعات تعاملی دولت و مجلس نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون رییس‌جمهور با اشاره به جلسه روز دوشنبه خود با اعضای هیأت رئیسه مجلس گفت: در این نشست، درباره ارتقاء همکاری دولت و مجلس و بهبود روابط و استفاده حداکثری از ظرفیت دو قوه و خدمت‌رسانی به مردم صحبت شد. پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه مورد توجه هیات رئیسه محترم مجلس قرار گرفت و پیشرفت‌های سازنده‌ای در جهت ارتقاء سطح روابط دو قوه صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادها، برگزاری جلسه مشترک عمومی دولت و مجلس هر دو یا سه ماه یکبار در مجلس و دولت بود که در هر جلسه یک موضوع کلان و خاص به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به موضوعات مشترک میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: موضوعات جلسات مشترک، منافع عمومی کشور، مسائل اقتصادی، سیاست کلان، سیاست داخلی و خارجی بین دولت و مجلس است که جمع‌بندی آن در اختیار نمایندگان مجلس و هیأت دولت قرار بگیرد.

انصاری افزود: از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت، گزارشات مبنایی طرح‌ها و لوایح، تشکیل جلسات غیررسمی و علنی، حضور منظم و مرتب وزرا بصورت هفته‌ای یکبار در مجلس و دفتر ویژه دولت، همچنین حضور مرتب و منظم معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی بصورت هفته‌ای سه روز برای پیگیری مسائل دولت و مجلس و پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان محترم بود که اساس صحبت‌ها و توافقات برای ارتقاء همکاری و تبادل نظر هرچه بیشتر دو قوه بود.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور در پایان با ابراز امیدواری نسبت به مثبت بودن تعامل دولت و مجلس، تصریح کرد: هرچه ارتباط دولت و مجلس بیشتر و سازنده‌تر باشد، مبنای خوبی برای روابط دولت و مجلس و حل مسائل کشور خواهد بود.

کد خبر 233281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز