همشهری آنلاین: معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست کارگروه بین الملل جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) با اشاره به اقداماتی که در غرب و در سال‏‌های اخیر در توهین به مقدسات اسلامی انجام شده است، گفت: واقعیت این است که جهان اسلام در حق پیامبر(ص) کوتاهی کرده و ایشان را به جهانیان معرفی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که عصر یکشنبه 7 مهرماه و با حضور حجت الاسلام محمد سالار معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیران و کارشناسان این معاونت و مسئولان دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) برگزار شد، مسائل مختلف جایزه بزرگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حسینی عارف دبیر جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد و انتظاراتی که از معاونت امور بین الملل در این رابطه وجود دارد را برشمرد.

وی پیامبر اکرم(ص) را فصل مشترک همه مسلمانان جهان از هر فرقه و مذهب دانست و با اعلام اینکه ضعف بزرگ ما در اطلاع رسانی جشنواره بوده است، گفت: هنرمندان، نویسندگان و مترجمان زیادی هستند که اگر فراخوان جایزه بزرگ به آنها برسد تمایل به شرکت در جشنواره دارند.

سپس حجت الاسلام محمد سالار معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره، به اقداماتی که در غرب و در سال‏های اخیر در توهین به مقدسات اسلامی انجام شده است، اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که جهان اسلام در حق پیامبر(ص) کوتاهی کرده و ایشان را به جهانیان نشناسانده است.

عضو شورای سیاستگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تجربه برگزاری این جشنواره را برای این جایزه بزرگ مفید دانست و گفت: جشنواره امام رضا(ع) نیز در دوره های اول "آزمون و خطا" داشت؛ اما اینک جا افتاده است و در بخش‌های بین المللی، ملی و استانی بخوبی فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام سالار با تأکید بر اینکه جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) حتماً باید امسال برگزار شود گفت: شاید در دوره اول استقبالی که انتظار داریم را نداشته باشیم اما برگزاری آن قدم خوبی برای آینده خواهد بود.

وی به تهمت های دشمنان اسلام به شیعیان هم اشاره کرد و افزود: باید تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره را از طریق شبکه های ماهواره ای بین المللی و سایت های مختلف پخش کنیم؛ چرا که تبلیغات بین المللی و ارسال انبوه فراخوان‌ها حتی اگر به جذب هنرمندان منجر نشود این تهمت که شیعیان به پیامبر اکرم(ص) اهمیت نمی دهند را خنثی می کند.

در ادامه این نشست هریک از مدیران معاونت امور بین الملل به بیان نظرات خود پرداختند.

مطابق مصوبات این جلسه «سید محمدحسین امامی العریضی» به عنوان رابط معاونت امور بین الملل مجمع با دبیرخانه جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) انتخاب شد.

شایان ذکر است نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. این جشنواره در دو رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند) و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) به نشانی www.islamicartz.com/festival مراجعه فرمایید.

کد خبر 233242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز