همشهری آنلاین: براثر وقوع دو انفجار در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در پیشاور پاکستان دست‌کم ۳۸ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

فزایش آمار تلفات و زخمی‌های انفجارهای پیشاور

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری جئو، پلیس پاکستان این انفجارها را تایید کرد و گفت که این حادثه بر اثر انفجارها خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ایستگاه پلیس بود.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که این خودرو توسط کنترل از راه دور منفجر شده است.

تاکنون تنها مرگ 10 نفر از سوی کمیسیونر پیشاور پاکستان تایید شده است. منابع امنیتی نیز تایید کردند که بیش از 40 تن از جمله کودکان زخمی شده و برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع بیمارستانی نیز گزارش دادند، 38 تن در این حمله کشته شده‌اند. هم‌اکنون نیز حالت فوق‌العاده در این منطقه اعلام شده است. چندین خودروی دیگر و ساختمان‌های مجاور این مکان به شدت آسیب دیده‌اند.

یکی از مقام‌های امنیتی اعلام کرد، این انفجار دقیقا پس از آن روی داد که یک خودرو مقابل سوپرمارکت‌ توقف کرد.

این انفجار همچنین یک هفته پس از آن روی داد که انفجارهای انتحاری دوگانه در کلیسایی در پیشاور بیش از 80 کشته برجای گذاشت. روز جمعه نیز انفجار یک اتوبوس کارکنان دولتی در پیشاور به مرگ 17 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد.

برخی رسانه‌های پاکستانی گفته‌اند که هدف اصلی بمب‌گذاری امروز احتمالا ساختمان اصلی پلیس شهر بوده است. با این حال، شفقت ملک، مسوول واحد خنثی‌سازی بمب پلیس پیشاور گفته است که انفجار فاصله زیادی با مقر اصلی پلیس داشته است.

افزایش روند خشونت از سوی مخالفان تندرو دولت پاکستان سبب شده است که تلاش‌های نواز شریف، نخست وزیر پاکستان برای مذاکره برای پایان دادن به شورش طالبان پاکستان و بازگشت صلح به این کشور با مشکلات بسیار جدی روبرو شود.

کد خبر 233032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز