همشهری آنلاین: پس از زلزله‌ای که جان صدها نفر را در پاکستان گرفت، حملات شبه نظامیان جدایی طلب مانع از کار امدادرسانان در مناطق صعب العبور این منطقه مصیبت زده شده است.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، بالگرد حامل رییس نیروهای ملی حفاظت در برابر بلایای طبیعی (NDMA) روز پنجشنبه در مسیر سفر به مناطق زلزله زده هدف راکت قرار گرفت.

این خبر را خان واسه، سخنگوی نیروهای شبه نظامی مرزی استان بلوچستان پاکستان اعلام کرد. هیچ یک از دو خمپاره به بالگرد اصابت نکرد و هیچ کس هم مجروح نشد.

محافل نزدیک به ارتش اعلام کردند جدایی طلبان در 20 کیلومتری شمار منطقه زلزله زده آواران، به گروهی از امدادگران ارتش حمله کردند. هیچ کس در این حملات کشته نشد. یکی از سخنگویان جبهه به اصطلاح آزادی بخش بلوچستان با نام گهرام بلوچ پیش از این تهدید به حمله به نیروهای دولتی کرده بود. عبدالمالک بلوچ، نخست وزیر استان از شورشیان خواسته بود به کاروان های امدادرسانی حمله نکنند.

چادوری نصیر علی خان، وزیر کشور گفته بود اقلام امدادی شامل مواد خوراکی و دارویی است. نیروهای امدادرسان که بیش از 1200 نفرشان سرباز هستند، حرکت خود را پس از شلیکی که به سمت بالگرد صورت گرفت، محدود کرده‌اند.

کد خبر 232641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز