همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور گفت: روزانه بیش از ۳۰ کودک کم شنوا در کشور متولد می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،زهرا نوپرست در دومین سمپوزیوم "خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا" که در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته نخستین سمپوزیون علمی "خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا" با همکاری دانشگاه و سایر بخش‌های غیردولتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور بنا دارد با تعامل دانشجویان و اساتید اقدامات خوبی را در حوزه مطالعاتی کودکان کم شنوا و ناشنوا انجام دهد.

نوپرست خاطرنشان کرد: با مداخلات به موقع می‌توان از بروز معلولیت‌ها و بخصوص تولد کودکان کم‌شنوا و ناشنوا جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور ادامه داد: آمار معلولیت در حال حاضر در کشورمان رشد قابل توجهی روبرو است که باید در این بخش اقدامات خوبی صورت گیرد تا این رشد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 127 هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 30 درصد تحصیلات دانشگاهی دارند که از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

نوپرست ادامه داد: اختلالات شنوایی شایع‌ترین نقیصه مادرزادی در بدو تولد است بطوریکه روزانه بین 20 الی 30 نوزاد کم شنوا در کشور متولد می‌شوند.

وی در ادامه درخصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در مورد کاشت حلزون اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی در این بخش پیش‌بینی شد و بالغ بر 9 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور برای کاشت حلزون مبلغ 3-4 میلیون تومان پرداخت می‌کند که مابقی هزینه عمل جراحی کاشت حلزون نیز از طریق صندوق ارزی تامین می‌شود.

کد خبر 232972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز