همشهری آنلاین: کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد اعلام کرد تعداد کاربران آنلاین زن ۲۰۰ میلیون نفر کمتر از کاربران مرد است، و این شکاف جنسیتی درصورتی که اقدامی در این زمینه انجام نگیرد این اختلاف به ۳۵۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، گزارش این کمیسیون نشان می‌دهد به ویژه در کشورهای درحال توسعه تجهیزاتی از قبیل رایانه‌ها بیشتر در انحصار مردان قرار دارد،‌ برای مثال در در جنوب صحرای آفریقا تنها نیمی از جمعیت زنان به اینترنت دسترسی ندارند. این گزارش نشان از شکاف جنسیتی عمیق نگران‌کننده‌ای در میان جمعیت آنلاین دارد.

به گفته حمدون توره رئیس کل گروه ارتباطات دور و قائم‌مقام کمیسیون پهنای باند سازمان ملل متحد، باید اطمینان حاصل شود که تمامی افراد به ویژه نسل جوان امروز به تکنولوژی‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی دسترسی برابر دارند. وی معتقد است تلاش برای جبران این عدم تعادل به نفع تمامی دولت‌ها است.

براساس این گزارش که "افزایش فرصت‌های دیجیتال: افزایش مشارکت زنان و دختران در جامعه اطلاعاتی" نام دارد، زنان با تاخیر بیشتر و سرعت کمتری نسبت به مردان در سرتاسر جهان آنلاین می‌شوند. از میان 2.8 میلیارد کاربر آنلاین اینترنت در جهان 1.3 میلیارد نفر از آنها زن و 1.5 میلیارد نفر از آنها مرد هستند.

به گفته این گزارش وارد افزایش جمعیت زنان و دختران آنلاین در کشورهای درحال توسعه می‌تواند منجر به بهبود اقتصاد جهانی تا ارزش 18 میلیارد دلار شود.

به گفته هلن کلارک رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد، گزارش جدید چشم‌اندازی از فرصت‌ها برای قدرتمند سازی بیشتر زنان،‌برابری جنسیتی و وارد شدن به دوران تغییر و تحولات تکنولوژیکی پرسرعت ارائه کرده‌است. به گفته وی این گزارش راه‌هایی را نشان می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توان به واسطه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حمایت از برابری جنسیتی و توانمند‌سازی زنان، پیشرفت قابل توجهی در برنامه توسعه پایدار ایجاد کرد.

کد خبر 232530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز