گروه شهری: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان پسرانه علامه حلی تهران برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای اسلامی باشد اما علم‌محور نباشد پیشرفت نمی‌کند، گفت: از این‌رو اسلام بر علم و دانش تأکید بسیار دارد.

قالیباف بعد از نواختن زنگ شروع سال تحصیلی، ضمن تبریک به دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران و گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع‌مقدس گفت: بیشترین قشری که در دوران دفاع‌مقدس شهید داد قشر دانش‌آموزان بود و بیشترین حضور را نیز دانش‌آموزان مقطع دبیرستان داشتند. وی افزود: بسیاری از افرادی که در میدان جنگ جزو سرداران بزرگ این کشور بودند، کسانی هستند که از پشت میز مدرسه به جبهه رفته‌اند و افتخار‌آفرینی کرده‌اند، بزرگانی نیز که امروز بسیاری از مراکز بزرگ و اتوبان‌ها به نام آنهاست، بچه‌هایی هستند که یا در مقطع دبیرستان یا در ترم‌های اول دانشگاه تحصیل می‌کردند و اینچنین افتخار آفریدند. قالیباف پیوند علم و عمل را پیوند مبارکی دانست و افزود:

میدان دفاع‌مقدس، میدان عمل در همه زمینه‌ها، چه در عرصه امتحان ایمان و باورها و چه در عرصه به‌کارگیری علم، مدیریت، شجاعت و محبت در میدان جنگ بود و میدان پژوهش و علم هم که در مهر‌ماه شاهد آغاز آن هستیم پیوند مبارکی است و بزرگان دین ما نیز همواره بر اهمیت آن تأکید داشتند که علم و عمل در کنار هم است.

شهردار تهران افزود: اگر جامعه‌ای اسلامی باشد اما علم‌محور نباشد پیشرفت نمی‌کند و از این‌رو اسلام بر علم و دانش تأکید دارد و همه ما را مکلف به تلاش در این عرصه کرده و تنها راه پیشرفت ما نیز این است که جامعه، علم‌محور حرکت کند و بستر عرصه‌های علمی در آن محقق شود. قالیباف با بیان اینکه شما مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستید خطاب به دانش‌آموزان گفت: زمان آنقدر به سرعت پیش می‌رود که خیلی زود دیر می‌شود و دور خیلی نزدیک است و فکر نکنید که امروز در مقطع دبیرستان هستید و گاهی شما را بچه خطاب می‌کنند، قطعا نگاهی که احساس کند تأثیر‌گذاری شما کم است نگاه درستی نیست.

وی در ادامه گفت: امروز وقتی به 35سال پیش که خود دانش‌آموز بودم نگاه می‌کنم احساس می‌کنم که این دوره خیلی با سرعت و کوتاه گذشت و از این‌رو می‌گویم که خیلی زود دیر می‌شود و بدانید که تمام آینده، شخصیت و هویت شما در عرصه‌های روحی، روانی، مادی و معنوی در همین ایام رقم می‌خورد و بعد آن اتفاق چندان بزرگی نمی‌افتد و به همین دلیل باید لحظه لحظه آن را قدر بدانید.

شهردار تهران در ادامه گفت: شاید از نظر قانونی شهرداری وظیفه‌ای دراین حوزه نداشته باشد اما وظیفه ملی و دینی خود را توجه به حوزه علم و دانش و مناطق محروم و تهیه امکانات برای این ظرفیت‌ها دراین عرصه می‌دانیم.شهردار تهران خاطرنشان کرد: هدف در تربیت اسلامی آن است که روح حقیقت‌جویی و رستگاری را در زندگی به‌دست آوریم و این مهم تنها با تعلم و تعقل بر بستر تزکیه امکان‌پذیر است.

براساس این گزارش شهردار تهران در پایان این مراسم نهالی در حیاط دبیرستان علامه حلی غرس کرد و قول داد تا مسائل و مشکلات این منطقه را با سرعت پیگیری کند. همچنین روز گذشته دیگر مدیران شهری در مدارس پایتخت زنگ روز اول مهر را به صدا درآوردند. احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در هنرستان باغچه‌بان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر در دبیرستان شهید مطهری و سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در دبیرستان البرز حضور یافته و آغاز سال نو تحصیلی را به دانش‌آموزان تبریک گفتند.

کد خبر 232237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز