همشهری آنلاین: شهردار تهران، گفت: بزرگان دین ما همواره بر این موضوع تاکید داشته اند که علم و عمل باید توامان باشد که امیدواریم ما هم بتوانیم این دو را در کنار یکدیگر به کار گیریم.

قالیباف

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان علامه حلی 2 واقع در منطقه 16 برگزار شد، آغاز سال تحصیلی که هر ساله متقارن با هفته دفاع مقدس است را تبریک گفت و با گرامی‌داشتن یاد شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: بیشترین قشری که در دوران دفاع مقدس شهید داد دانش‌آموزان بودند و بیشترین حضور در آن دوران توسط دانش‌آموزان مقطع دبیرستان بود.

وی با بیان اینکه این پیوند، پیوند مبارکی است، ادامه داد: پیوند علم و عمل و میدان دفاع مقدس، میدان عمل در همه زمینه‌ها بود این در حالیست که بزرگان دین ما نیز همواره بر این موضوع تاکید داشته‌اند که علم و عمل باید توامان باشد.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم علم و عمل را در کنار هم بکار گیریم زیرا بدون شک هدف در یک تربیت اسلامی این است که آن روح حقیقت‌جویی را به دست بیاوریم و به واقع این امر امکان‌پذیر است.

قالیباف ادامه داد: اگر جامعه‌ای اسلامی باشد اما علم محور نباشد به موفقیت نخواهد رسید بنابراین اسلام نیز بر علم و دانش همواره تاکید داشته است. ضمن توجه به این نکته باید خاطرنشان کنم زمان به سرعت در حال گذر است و در واقع خیلی زود دیر می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان دبیرستانی گفت: فکر نکنید تحصیل در مقطع دبیرستان موقعیت کم و پایینی است البته ممکن است برخی افراد شما را بچه خطاب کنند اما این نگاهی که احساس کنند تاثیرگذاری شما در جامعه کم است نگاه درستی نیست چرا که بیشترین شهدا از اقشار دانش آموزی بودند و بسیاری از افرادی که از سرداران بزرگ این کشور هستند کسانی بودند که از همین مقطع به جبهه رفتند و افتخارآفرینی کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز هم در بستر علم و دانش می‌توانید افتخارات بزرگی بیافرینید، گفت: نمی‌گویم امکانات تاثیرگذار نیست اما بنده به شمالی و جنوبی کردن اعتقادی ندارم چرا که تاریخ همواره نشان داده کسانی که با سختی مانوسند و در زندگی با مشقت به اهدافشان رسیده‌اند پیشتاز بوده‌اند.

قالیباف تاکید کرد: نمی‌گویم امکانات لازم نیست اما از لحاظ قانونی وظیفه‌ای در حوزه علم و دانش به عهده شهرداری نیست ولی وظیفه خود می‌دانیم که به این حوزه توجه داشته باشیم. وقتی به 35 سال گذشته نگاه می‌کنم و خود را در جایگاه شما می‌بینیم که درس را دنبال می‌کردیم احساس می‌کنم زمان بسیار پرسرعت طی شد.

وی ادامه داد: همه هویت، آینده و شخصیت‌های شما در عرصه‌های مختلف در همین ایامی که در حال سپری کردن آن هستید شکل می‌گیرد و رقم می‌خورد بنابراین قدر این ایام را بدانید.

کد خبر 232108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز