گروه اجتماعی-علی‌اصغر محمدی: آموزش و پرورش درصدد کیفیت‌بخشی ۲درس ریاضی و علوم در ۲پایه چهارم و هشتم برای سال تحصیلی آینده است.

این خبری است که مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است. وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در دروس ریاضی و علوم از متوسط جهانی پایین‌تر است. امسال همزمان با تالیف کتاب‌های جدید پایه هشتم، قرار شده 20ساعت به زمان تدریس معلمان اضافه شود. عظیم محبی به مهر گفته در ساعات آموزشی اضاف، معلمان با آزمون تیمز، نحوه طراحی سؤالات و چگونگی آموزش بهتر دروس ریاضی و علوم آشنا می‌شوند و باید در مدت زمان باقیمانده تا سال 2015که امتحان تیمز برگزار خواهد شد کیفیت درس ریاضی و علوم را بالا ببریم.

خلف وعده مسئولان پیشین

پیش از این نیز مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده ارتقا بخشی این دو درس را داده بودند. ابراهیم سحر‌خیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فروردین91 اعلام کرد: دروس ریاضی و علوم در سال91 غنی‌سازی می‌شود تا جایگاه ایران در آزمون بین‌المللی «تیمز» ارتقا یابد. سال آینده، محتوای کتاب‌های درسی علوم و ریاضی در دوره‌های راهنمایی و متوسطه با آزمون بین‌المللی تیمز متناسب‌سازی‌ خواهد شد.از سوی دیگر شورای‌عالی آموزش و پرورش سال 1387مصوبه‌ای داشت که براساس آن وزارت آموزش و پرورش موظف شد نظام درسی را براساس نتایج این آزمون که بسیار معتبر است اصلاح و بازنگری کند.

تیمز چیست؟

آزمون تیمز، مطالعه بین‌المللی روند پیشرفت ریاضیات و علوم در پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی است که توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) هر 5سال یک‌بار بین کشورها برگزار می‌شود.نتایج این آزمون‌ها به حدی معتبر است که موجب تغییر وزرا در برخی از کشورها و حتی تغییر نظام آموزشی در برخی از کشورهای دیگر شده است.یافته‌های ملی مطالعات تیمز و پرلز نشان می‌دهد که جایگاه و عملکرد ایران در همه دوره‌های تیمز همواره از میانگین عملکرد بین‌المللی به‌طور معناداری پایین‌تر بوده است.

کد خبر 250907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز