همشهری آنلاین: بورس تهران در نخستین روز فصل جدید با رشد ۶۲۵ واحدی در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز به قله ۶۲ هزار واحد بازگشت و در این روز رشد بهاری را تجربه کرد.

فارس نوشت: 31 شهریور ماه شاخص بورس تهران به کانال 61 هزار واحد بازگشت و در این میان کارشناسان بازار 5 دلیل عقب‌نشینی را، تکنیکی و ناشی از رشد بی‌سابقه شاخص،لزوم جلوگیری از افزایش جو روانی، شوک ارزی، برگزاری مجامع شرکت‌های دارای سال مالی سی و یکم شهریور و اتمام اعتبار‌دهی کارگزاران اعلام کردند.

و اما امروز اول مهر ماه شاخص بورس رکورد تازه دیگری در میزان ارزش جاری بازار به ثبت رساند و به 305 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

در جریان معاملات امروز اول مهر ماه بازار سهام شرکت‌هایی همچون پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، مپنا، بانک پاسارگاد و بانک صادرات ایران بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را دارد.

در جمع شرکت‌های حاضر فرابورس نیز بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی جم، ذوب‌آهن اصفهان و صبانور داشته‌اند.

شاخص فرابورس امروز اول مهر ماه با افزایش 13 واحدی همراه شده و ارزش بازار اول و دوم نیز به مرز 58 هزار میلیارد تومان رسیده است.

روز گذشته شرکت داروسازی تولید‌دارو با نماد تولید برای اولین بار پس از پذیرش عرضه و با قیمت 999 تومان کشف قیمت شد و امروز معامله‌گران با صف خرید به استقبال آن رفته‌اند.

کد خبر 232149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز