همشهری‌آنلاین: بورس تهران در رکوردی تاریخی از دو قله ۶۱ و ۶۲ هزار واحدی با افزایش بیش از ۱۰۰۰ واحد عبور کرد.

فارس نوشت: شاخص بورس تهران با افزایش 1089 واحدی از قله 62 هزار واحد هم عبور کرد و ارزش بازار هم در ثبت رکورد جدیدی در تاریخ معاملات بازار سهام به 303 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش معاملات امروز به 250 میلیارد تومان و تا لحظه تنظیم این گزارش حجم معاملات 610 میلیون برگه سهم بوده است، همچنین ارزش بازار 303 هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

بیشترین تأثیر مثبت در شاخص 30 مهر ماه را هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با 187 واحد، ملی صنایع مس ایران با 102 واحد، مخابرات ایران با 87 واحد و هلدینگ فارس با 78 واحد دارند.

نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس برخلاف جهت بازار با کاهش قیمت روبرو شد و بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را داشته است.

امروز کشتی‌رانی، هلدینگ تأمین سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و پتروشیمی فارابی بیشترین افزایش قیمت و در مقابل افست، لنت ترمز و تولیدی کاشی تک سرام بیشترین کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

بورس تهران 30 مهر ماه در حالی دو قله 61 و 62 هزار واحد را پشت سر گذاشته است که ارزش بازار نیز با افزایش ۵ هزار میلیارد تومانی نشان از ورود نقدینگی‌های جدید و سرگردان به این بازار دارد.

حاکم شدن اخبار مثبت سیاسی، کاهش تنش‌های بین‌المللی و لغو تحریم‌ها از عوامل مؤثر در برتری تقاضا نسبت به عرضه بوده است.

شاخص 30 مهر ماه بورس با این افزایش بازدهی حدود 2 درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کند و این میزان بعلاوه 60 درصد بازدهی طی 6 ماه گذشته به حدود 62 درصد بازدهی می‌رسد.

کد خبر 231837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز