معاون حقوقی سازمان بورس از ارسال ۷پرونده مربوط به فارکس با صدور کیفرخواست به دادگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حسین فهیمی، معاون حقوقی سازمان بورس درباره پرونده فارکس و ممنوعیت فعالیت آن در کشور گفت: 7پرونده با صدور کیفرخواست درخصوص معاملات فارکس به دادگاه ارسال شده و در موقعیت خوبی واقع شده و 12پرونده نیز در مرحله دادسراست.

نایب‌رئیس هیأت مدیره سازمان بورس همچنین درباره فعالیت کمیته رسیدگی به تخلفات بورس گفت: کمیته رسیدگی به تخلفات در سازمان با تشکیل جلسات متعدد بالغ بر 70فقره رأی صادر کرده است که 36فقره برای کارگزاران و 13فقره برای ناشران بورسی و حتی غیربورسی رأی صادر شده و در مراحل مختلف تجدیدنظرخواهی است و 14فقره رأی در حوزه کارگزاران و نهادهای مالی و 8فقره رأی در حوزه ناشران بورسی به قطعیت رسیده و به مرحله اجرا در آمده است.

افشای عمومی اسامی متهمان

فهیمی همچنین در مورد افشای عمومی اسامی مرتکبین به جرائم بورسی گفت: یکی از تدابیری که درخصوص مرتکبین هرگونه تخلف و جرم اتخاذ شده امکان افشای عمومی اسامی آنهاست اما نفس این عمل، خود یک نوع مجازات است به این نحو که، وقتی کسی را به کیفری محکوم می‌کنیم، این خود یک تنبیه است و افشای اسامی آنها نیز کیفری جداگانه و تنبیهی مجزا محسوب می‌شود. وی تأکید کرد:

در مورد جرائم کیفری، تا به حال 5پرونده افشای عمومی شده‌اند و پرونده‌های تخلفاتی تا به حال بدون ذکر نام منتشر شده‌اند اما افشای عمومی محکومین همواره به‌عنوان ابزاری در اختیار مراجع مختلف رسیدگی قرار دارند تا درصورت لزوم از آنها استفاده کنند. معاون حقوقی سازمان بورس با بیان کاهش اختلافات بین فعالان بازار سرمایه و تغییر شکل آن از سال85 افزود: از سال 85نوع اختلاف‌ها تغییر کرده و بخشی از اختلاف نیز کمتر و البته شکل آن نیز پیچیده‌تر شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر اختلاف‌ها به سمت مطالبه سود و وجوه، اختلاف ناشی از فعالیت در صندوق‌ها، اختلاف در بازارهای مالی جدید تغییر مسیر داده‌اند.

کد خبر 231735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز