شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مادورو با گرفتن اجازه پرواز هواپیمایش از فضای هوایی آمریکا ، وارد پکن شد.

maduro-elias

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا بعد از واکنش تند خودش و وزیرخارجه‌اش درخصوص صادر نشدن اجازه پرواز هواپیمایش از آسمان پروتوریکو که جزو فضای هوایی خارج از قلمرو آمریکا محسوب می‌شود،در صفحه خود در شبکه اجتماعی سینا ویبو اعلام کرد برای تقویت دوستی و همکاری بین دو کشور وارد پکن شد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی مانند سی‌ان‌ان و واشنگتن‌پست، مقام‌های آمریکایی گفتند باوجود درخواست دیر هنگام ونزوئلا برای گرفتن اجازه پرواز در فضای آمریکا که یک روز پیش از انجام پرواز فرستاده‌شده بود مسئولان این کشور با ونزوئلا کاملا همکاری کرده و در عرض چند ساعت روال اداری را انجام دادند.

طبق مقرارت این کشور این درخواست می‌بایستی 3 روز قبل از پرواز ارائه‌ شود.

از سوی دیگر مقام‌های آمریکایی گفته‌اند نوع هواپیما نیز در این سوتفاهم بی‌تاثیر نبوده چون هواپیمای حامل مادورو یک هواپیمای تجاری بوده که نیازی به مکاتبات و اجازه عبور دیپلماتیک ندارد. شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین تا روز سه‌شنبه میزبان نیکلاس مادورو خواهد بود.

کاراکاس و پکن در سال‌های اخیر توافق‌نامه‌های متعددی در زمینه‌های نفت، انرژی، ساخت، صنعت و فن‌آوری امضا کرده‌اند که ارزش آنها به میلیاردها دلار می‌رسد.

چین بیش از 36 میلیارد دلار وام به ونزوئلا اختصاص داده است و این کشور با در اختیار داشتن ذخایر بزرگ نفت، بخش اعظم این وام‌ها را با نفت خام بازپرداخت می‌کند.

از سوی دیگر مادورو آمریکا را به ایجاد مانع برای سفر هیئت ونزوئلا به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز متهم‌ کرده‌ است.

او گفت آمریکا برای چند نفر از هیئت اعزامی ویزا صادر نکرده‌است. مسئولان امریکایی این موضوع را رد‌کرده و گفتند ویزای همه گروه صادر شده‌ است.

کد خبر 231810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز