چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت اعلام کرد کاربران سیستم عامل ویندوز هشت می‌توانند به صورت رایگان از نسخه ۸.۱ این سیستم عامل استفاده کنند اما دیگر کاربران باید برای این برنامه از ۱۱۹ تا ۱۹۹ دلار هزینه کنند.

ویندوز ۸.۱

براساس گزارش فاکس‌نیوز، مایکروسافت چند ماه پیش خبر رایگان بودن ویندوز جدیدش را برای کاربران ویندوز هشت اعلام کرد اما به تازگی قیمت این نسخه جدید را برای کاربران دیگر اعلام کرده‌است.

کاربرانی که درحال حاضر از ویندوز ویستا،‌XP و یا هفت استفاده می‌کنند می‌توانند با پرداخت 119.99 دلار ویندوز 8.1 و با پرداخت 199 دلار نسخه ویندوز 8.1 Pro را خریداری کنند. این قیمت‌ها برای دانلود از روی وب‌سایت و یا خریداری نسخه DVD نرم‌افزار از فروشگاه‌ها تعیین شده‌است.

این قیمت‌ها با قیمت‌هایی که مایکروسافت برای خریداری ویندوز 8 و ویندوز 8 Pro اعلام کرده بود یکسان است. مایکروسافت برخلاف گذشته که برای نسخه قبلی سیستم عامل یک بسته ارتقا و برای سیستم‌عامل‌های دیگر نسخه‌ای کامل را ارائه می‌کرد، این‌بار نسخه‌ای کامل را برای همه کاربران عرضه کرده‌است.

مقامات مایکروسافت اعلام کرده‌اند این تغییر در عرضه ویندوز 8.1 را به خاطر انتقاداتی که از کاربران دریافت شده ایجاد شده‌است، به ویژه این تغییر به نفع افرادی خواهد بود که می‌خواهند رایانه جدیدی برای خود جمع کنند که سیستم عامل آن 8.1 باشد.

همچنین مایکروسافت راهکارهایی را برای کاربرانی که می‌خواهند از ویندوز 8 به 8.1 ارتقا پیدا کنند ارائه کرده است. افرادی که اپلیکیشن پیش‌نمایش این نرم‌افزار را نصب کرده‌اند باید دوباره آن را نصب کنند اما افرادی که نسخه پیش‌نمایش را نصب نکرده‌اند نیازی به انجام این‌کار ندارند.

کاربران ویندوز هفت نیز باید اپلیکیشن‌های دسکتاپ خود را دوباره پس از نصب سیستم عامل نصب کنند. این کاربران می‌توانند تمامی اطلاعات خود را به جز اپلیکیشن‌ها از ویندوز قبلی به ویندوز جدید انتقال دهند. همچنین به کاربران ویستا و ویندوز XP توصیه شده که از نسخه DVD این سیستم عامل به جای دانلود کردن آن از وب‌سایت استفاده کنند،‌البته پیش از آن بایک از تمامی اطلاعات خود یک نسخه پشتیبانی تهیه کنند زیرا اطلاعات در حین نصب برنامه جدید پاک خواهند شد.

کد خبر 231496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز