شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد استیو بالمر رئیس این شرکت طی ۱۲ ماه آینده بازنشسته‌ خواهد‌شد.

براساس گزارش فاکس نیوز، بالمر در خبری که برروی وب‌سایت این شرکت منتشر شده گفته‌است که برای این قبیل نقل و انتقال‌ها هیچ‌وقت زمان مناسبی وجود ندارد، اما اکنون زمان مناسبی است. ما استراتژی جدیدی را در سازمانی جدید آغاز کرده‌ایم و از تیم مدیریت شگفت‌انگیزی برخورداریم.

پس از انتشار این خبر سهام مایکروسافت با افزایشی 8.8 درصدی مواجه شد. این خبر همزمان با تحولات در این شرکت کامپیوتری و صنعت کامپیوتر منتشر شده و بالمر در نامه‌ای داخلی به کارمندانش گفته که انتخاب زمان انتشار این خبر هدفمند بوده‌است. وی در این نامه گفته‌است که هدف اصلی‌اش اعلام خبر بازنشستگی در میانه روند تحول مایکروسافت به شرکتی خدماتی و تولیدی متمرکز بر توانمند‌سازی مشتریان در فعالیت‌هایی که برایشان ارزشمند است بوده‌است.

ظهور تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها به بازار فروش رایانه‌های خانگی ضربه بزرگی وارد آورد،‌ تولیداتی که برای ده‌ها سال تمرکز اصلی تولید در این شرکت بوده‌است. عرضه ویندوز هشت پاسخ شرکت مایکروسافت به این تحول بوده‌است، تجدید‌نظری که مایکروسافت برای تامین تقاضای بازار در نرم‌افزار مشهورش انجام داد.

بالمر 57 ساله با بیل‌گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت در سال 1973 و در خوابگاه دانشگاه هاروارد ملاقات کرد. وی در سال 1980 به شرکت مایکروسافت پیوست و در سال 2000 جانشین بیل گیتس شد. وی 33 سال در مایکروسافت فعالیت کرده‌است.

بازنشستگی بدون حقوق

بالمر درحالی مایکروسافت را ترک خواهد کرد که این شرکت برای وی حقوق بازنشستگی ویژه‌ای تعیین نکرده‌ و در واقع بالمر اصلا حقوق بازنشستگی ندارد. با این همه وی هنوز یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان است.

وی مالک بیش از 333 میلیون سهام مایکروسافت است، سهامی که 4% از آن ارزشی برابر 11.5 میلیارد دلار دارد از این رو بالمر بیست‌و دومین مرد ثروتمند آمریکای شمالی و پنجاه‌و‌یکمین ثروتمند جهان است. باوجود رکودی که مایکروسافت طی دهه گذشته با آن مواجه شده، ارزش سهام امروز بالمر 56 درصد بیشتر از 7.3 میلیارد دلاری است که در سال 2000 در اختیار داشت، و همین مقدار نیز پس از انتشار خبر بازنشستگی، بیش از هفت درصد افزایش پیدا کرده و 786 میلیون دلار به آن افزوده شد.

مایکروسافت هنوز نام فردی که قرار است جانشین بالمر شود را اعلام نکرده‌است. این شرکت تحت مدیریت بالمر وارد تجارت ابر شد و ویندوز هفت و ایکس‌باکس کینکت را عرضه کرد.

کد خبر 228284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز