شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: استیو‌ بالمر که تا سال آینده از شرکت مایکروسافت جدا خواهد شد، مجری آخرین نشست سالانه و بزرگ مایکروسافت بود که با حضور وی برگزار می‌شد، جلسه‌ای که در آن بالمر در میان اشک و اندوه با همکارانش خداحافظی کرد.

استیو بالمر

براساس گزارش BBC، بالمر در این مراسم اعلام کرد که مایکروسافت دوباره جهان را تغییر خواهد داد. بیش از 13 هزار کارمند شرکت مایکروسافت در این مراسم سالانه بزرگ حضور داشتند.

شرکت مایکروسافت هنوز برای استیو بالمر که پس از 33 سال از این شرکت جدا می‌شود، جانشینی اعلام نکرده‌است. بالمر تا سال آینده خود را بازنشست کرده و سمت استراتژیک خود در این شرکت که برای بازگرداندن بستر مناسب برای ورود به بخش موبایل در تقلا است را ترک خواهد کرد.

بالمر در زمان تصدی‌اش به عنوان مدیر مایکروسافت به خاطر رونمایی‌های نیرومند و مشتاقانه‌اش که در آنها دائما به علاقه شدیدش به مایکروسافت و محصولاتش اشاره می‌کرد، شهرت داشت.

کارمندان مایکروسافت برای نمایش دادن جزئیات آخرین حضور مدیر شرکت مایکروسافت در نشست سالانه این شرکت به رسانه‌های اجتماعی رو آوردند. این مراسم در ورزشگاهی در سیاتل برگزار شد.

براساس گفته‌های کارمندان،‌بالمر با چشمانی اشک‌آلود آخرین سخنانش را در این مراسم اینگونه بیان کرد: ما قدرت باورنکردنی داریم، ما سرنوشت باورنکردنی داریم. تنها شرکت ما و چند شرکت دیگر هستند که می‌توانند آینده را بسازند. ما بزرگ فکر می‌کنیم و بزرگ عمل می‌کنیم.

وی در سخنانش به چند رقیب همیشگی مایکروسافت اشاره کرده و اپل را شیک و آمازون را ارزان توصیف کرد. همچنین گفت که گوگل همیشه به دنبال بیشتر دانستن است درحالی که مایکروسافت به دنبال بیشتر عمل کردن است. با این‌همه به نظر می‌آید همین رقبا هستند عامل جدا شدن بالمر از مایکروسافت باشند،  وی در یکی از جدید‌ترین نشست‌هایش با تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران وال‌استریت تایید کرد که شرکت مایکروسافت در نفوذ به بازار اسمارت‌فون بسیار کند عمل کرده‌است.

بالمر گفت من از آن دوره در دهه 2000 که تمرکز اصلی ما برروی ویندوز بود و نتوانستیم هوش و نبوغ خود را برای ساخت اسمارت‌فون به کار بگیریم احساس پشیمانی می‌کنم. این چیزی است که بیشترین پشیمانی را درباره آن دارم.

کد خبر 232851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز