همشهری آنلاین: زائران ایرانی حج تمتع ۹۲ از ۱۷ ایستگاه پروازی کشور شامل ایستگاه‌های تهران، رشت، زاهدان، مشهد، کرمان، بندرعباس، اهواز، یزد، کرمانشاه ، بوشهر، اردبیل، شیراز، ارومیه، اصفهان و گرگان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ایستگاه پروازی تهران با ۶۸ پرواز رفت، ۱۸هزار و ۷۸۳ نفر زائر که ۳۱ درصد از کل زائران ایرانی است را به سرزمین وحی منتقل می‌کند، در صدر استان‌های کشور به لحاظ تعداد پروازهای حج تمتع سال 92 قرار دارد و ایستگاه پروازی بندرعباس نیز با یک پرواز که ۲۸۵ زائر را به عربستان منتقل می‌کند، کمترین تعداد پروازهای اعزام زائران به سرزمین وحی در موسم حج تمتع 92 را دارد.

ردیف دوم در اعزام زائران ایرانی را ایستگاه مشهد با اعزام ۹ هزار و ۷۹۷ نفر و ردیف سوم را ایستگاه اصفهان با اعزام ۸ هزار و ۳۲۰ زائر به خود اختصاص داده است.

ایستگاه شیراز با ۳ هزار و ۲۹۲ نفر، تبریز ۳ هزار و ۲۵۳ نفر، اهواز ۲ هزار و ۹۵۶ نفر و ساری ۲ هزار و ۷۳۰ نفر هر کدام ۵ درصد زائران را جابه جا خواهند کرد.

در مرحله بعد نیز ایستگاه گرگان با یک هزار و ۹۷۸ نفر، کرمان یک هزار و ۸۳۹ نفر، یزد یک هزار و ۷۰۰ نفر و کرمانشاه یک هزار و ۶۱۵ نفر هر کدام ۳درصد زائران را به حج تمتع منتقل می‌کنند.

ایستگاه ارومیه با یک هزار و ۴۴۵ نفر معادل دو درصد و زاهدان ۸۷۸ نفر، بوشهر ۶۴۰ نفر، رشت ۵۹۸ نفر و اردبیل ۴۶۵ و بندرعباس ۲۸۵ نفر معادل هر کدام یک درصد زائران را به فرودگاه مدینه و جده خواهند رساند.

کد خبر 231444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز