دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان (CSU ) یک هفته پیش از آغاز انتخابات مجلس نمایندگان این کشور موفق شد در انتخابات پارلمانی ایالت باواریا اکثریت مطلق آراء را به خود اختصاص دهد.

پیروزی متحدان مرکل در انتخابات ایالتی باواریا

به گزارش ایسنا، انتخابات ایالتی باواریا آلمان روز یکشنبه برگزار شد و متحدان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان توانستند تا اکثریت مطلق آراء را بدست آورند.

شبکه یک تلویزیون سراسری آلمان (ARD) بر اساس نخستین شمارش آراء اعلام کرد که حزب اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) موفق شده است ۴۹ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و اکثریت مطلق پارلمان ایالت باواریا را از آن خود سازد.

حزب اتحادیه سوسیال مسیحی ۵۶ سال است رهبری ایالت باواریا را در دست دارد. این حزب اما در انتخابات سال ۲۰۰۸ با به دست آوردن ۴۳ درصد آراء مجبور شد برای هدایت این ایالت با حزب "دموکرات‌های آزاد" ائتلاف کند.

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، در این انتخابات حزب دموکرات‌های آزاد آلمان (FDP) با به دست آوردن سه درصد آراء، به خاطر تبصره‌ی پنج درصدی قانون انتخابات در این کشور، موفق نشد به مجلس ایالتی راه یابد.

بر مبنای تبصره‌ی پنج درصدی در آلمان، تنها احزابی به پارلمان آلمان راه می‌یابند که دست‌کم پنج درصد از آرای مردم را به دست آورده باشند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) به رهبری کریستیان اوده، ۲۱ درصد آراء را به خود اختصاص داد. حزب سبزها و رای‌دهندگان آزاد نیز هر یک 5 / 8 درصد آراء را به دست آوردند.

حزب چپ‌های آلمان و همچنین حزب دزدان دریایی هر یک تنها دو درصد آراء را به دست آوردند و نتوانستند به پارلمان ایالتی وارد شود.

ایالت بایرن آلمان ۱۲ میلیون جمعیت از مجموع ۸۲ میلیون جمعیت آلمان را در خود جای داده است و یکی از ایالت‌های پرقدرت آلمان از نظر اقتصادی محسوب می‌شود. حدود 5 / 9 میلیون بایرنی واجد شرایط فراخوانده شده بودند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

کد خبر 231265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز