اردبیل: درحالی‌که شهرداری اردبیل از موافقت با تغییر کاربری قدیمی‌ترین سالن سینمای شهر خبر می‌دهد، اداره ارشاد این شهرستان اعلام کرد که با این تغییر کاربری مخالف است.

سینما

به گزارش مهر، قدیمی‌ترین سینمای اردبیل در سال 1323به نام سینما جهان تأسیس شد و بعدا به سینما ایران تغییر نام داد. درحالی‌که ساسان ابی‌زاده مالک فعلی سینما ایران از تخریب تدریجی ساختمان این سینما و دزدیده شدن اموال آن و حوزه هنری نیز از بازگشایی آن خبر می‌دهد، صدیف بدری، شهردار اردبیل در پاسخ به علل رسیدگی نشدن به وضعیت این مجتمع هنری طی 23سال گذشته در بهترین نقطه شهر می‌گوید:

در پی جلسه مشترک با مالک نسبت به تغییر کاربری آن موافقت شده است. در واکنش به این موضوع، مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل، با تغییر کاربری سینما ایران مخالفت کرد. منصور شرفی علت مخالفت خود را حفظ کاربری فرهنگی‌ این ساختمان برشمرد و افزود: از جلسه شهرداری با مالک هیچ اطلاعی نداریم. اما با توجه به نیاز استان به مجموعه‌های فرهنگی به جای تغییر کاربری مایل به بازسازی سینما و بازگشایی مجدد آن هستیم. وی عنوان کرد: برای رفع مشکل سینما ایران اعلام آمادگی کتبی و شفاهی کرده‌ایم که تاکنون مالک اقدامی نکرده است.

کد خبر 230862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز