مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت معماری سوئدی طرحی ویژه را برای اقامت دانشجویان ارائه کرده،‌خانه‌هایی هوشمند و ۱۰ متر مربعی که می‌تواند از میزان هزینه‌های زندگی دانشجویان بکاهد.

خانه هوشمند دانشجویی

براساس گزارش گیزمگ، هدف از ساخت این خانه‌های هوشمند توسط شرکت Tengbom، ارائه سکونت‌گاه‌هایی ارزان‌قیمت و پایدار برای دانشجویانی است که در سوئد زندگی می‌کنند تا از میزان هزینه‌های مرتبط با اقامت و سکونت آنها کاسته شود.

خانه هوشمند دانشجویی

برای ساخت این خانه‌های هوشمند از مواد محلی از قبیل چوب‌های لمینیت شده استفاده شده و فضای آن با استفاده از تجهیزات چند کاربردی تکمیل شده‌است. به واسطه استفاده از این مواد و تجهیزات،‌اجاره این خانه‌ها 50 درصد کمتر از اجاره خانه‌های معمولی خواهد بود و در عین حال اثر اکولوژیکی این خانه ها نیز تا اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

خانه هوشمند دانشجویی

این خانه‌های دنج دارای فضایی به عنوان سالن، آشپزخانه، میز مطالعه، مبل متحرک، حمام و توالت، و یک پاسیوی کوچک خارجی است. بسیاری از تجهیزات این خانه درون خود ساختمان کار گذاشته‌ شده‌اند، و چند کاربردی هستند برای مثال میز نهار خوری و مطالعه و پوشش پنجره همه یکی هستند و طبقه‌های دیواری به عنوان پله برای رفتن برروی تختی که در بالای اتاق قرار گرفته نیز کاربرد دارند.

خانه هوشمند دانشجویی

سقف این خانه‌های دانشجویی نیز از صفحات خورشیدی پوشانده شده و دیواره چوبی ضخیم و شیشه‌های دوجداره این خانه‌ها عایق گرمایی و سرمایی خوبی محسوب می‌شوند،‌به این شکل در تامین و مصرف انرژی در این خانه‌ها بهره‌وری قابل توجهی صورت خواهد گرفت. 22 خانه هوشمند دانشجویی هم‌اکنون درحال تکمیل هستند و قرار است تا سال 2014 در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

کد خبر 230722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز