دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشنامه «خونیان و خوزیان» زنده‌یاد محمود استادمحمد برای اولین بار به کارگردانی مژده ساعی در چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور بازیگران باسابقه تئاتر نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

پوستر تئاتر

به گزارش فارس، مژده ساعی کارگردان تئاتر از نمایشنامه‌خوانی یکی از آثار زنده یاد محمود استادمحمد در چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت خبرداد و گفت: بر اساس پیشنهاد یکی از دوستانم شروع به خواندن آثار آقای محمود استادمحمد کردم،‌ زمانی که «خونیان و خوزیان» خواندم با متن بکر و فوق‌العاده مواجه شدم و علاقه بسیاری برای اجرایش پیدا کردم.

نزد آقای استادمحمد رفتم از او اجازه گرفتم تا این متن را نمایشنامه‌خوانی کنم که ایشان دوست داشتند این متن در یک جشنواره اجرا شود که مناسب‌ترین جشنواره از لحاظ موضوعی جشنواره مقاومت بود.

وی افزود: نمایشنامه «خونیان و خوزیان» در سال 59 و اوایل جنگ تحمیلی نوشته شده است که در آن به زندگی و رنج‌هایی که مردم جنوب کشور در مواجه با جنگ متحمل شدند، می‌پردازد.

به گفته ساعی نمایشنامه «خونیان و خوزیان» برای نخستین بار است به صورت رسمی در تئاتر اجرا یا خوانش می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 59 زنده‌یاد استادمحمد قصد اجرای آن را داشته و حتی تمرینات و مقدمات آن را نیز فراهم کرده بود اما در نهایت موفق به اجرای آن نشده است.

این هنرمند تئاتر با اشاره به نمایشنامه‌خوانی «خونیان و خوزیان» در بخش نمایشنامه‌خوانی چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در این اثر نگار عابدی، فروغ قجابگلی، مالک سراج، علی یعقوب‌زاده، مرجان بنی‌سعید، اعظم عرفانی و مهدی عباسی به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

کد خبر 230392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز