همشهری آنلاین:صفحه فیس‌بوک پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تدبیر و امید به‌وسیله بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در این شبکه اجتماعی معرفی شد.

روزنامه شرق نوشت:

 بزرگ‌ترین شهر جهان مورد توجه کابینه تدبیر قرار گرفته و اینطور که به‌نظر می‌رسد کلید تدبیر در قفل فیلترینگ هم خواهد چرخید. یک روز پس از آن عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از بررسی محتوای صفحات وزرا در این شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: برخی مدعی هستند در این صفحات محتوای مجرمانه منتشر شده که بررسی این موضوع باید در کارگروه مطرح شده و کارگروه درباره آن اظهارنظر کند. صفحه فیس‌بوک پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تدبیر و امید به‌وسیله بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در این شبکه اجتماعی معرفی شد. هرچند خرم‌آبادی گفته بود در جلسه روز چهارشنبه در مورد این موضوع بحث و بررسی خواهد شد و الهام امین‌زاده هم با تکذیب اینکه در فیس‌بوک صفحه‌ای دارد، اعلام کرده بود: «منع قانونی یا عدم وجود صفحات فیس‌بوکی وزرا را بررسی می‌کنیم.»

 اما صفحه فیس‌بوک دولت تدبیر و امید 18 عضو فعال دارد و علی چیت‌چیان با ارسال شکلک لبخند نوشته اخبار مربوط به وزرا و دولت را در این صفحه دنبال کنید. 18 وزیر کابینه روحانی در این صفحه مطالب خود را منتشر می‌کنند و جواد ظریف وزیر امور خارجه در مطلبی که در این صفحه به اشتراک گذاشته، نوشته است: «دیروز در مرور کامنت‌ها دیدم یک تعدادی از دوستان نظرات خود را با نام و عکس بنده قرار می‌دهند. ممنون می‌شوم اگر نظراتتان را با نام خود منتشر کنید. بقیه دوستان هم توجه کنند که بنده فقط مسوول مطالب منتشرشده توسط این صفحه (facebook. com/jzarif) هستم. از توجه شما سپاسگزارم. بیژن نامدارزنگنه در معرفی این صفحه نوشته است: «این صفحه مرجع رسمی برای دسترسی به برگه‌های رسمی وزیران دولت تدبیر و امید است.» منظور زنگنه از برگه، برگردان عبارت پیج و فن‌پیج به فارسی است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی که دیروز میزبان اهالی اتاق بازرگانی و استانداران بود، در نخستین پست خود در صفحه رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی کابینه تدبیر و امید در فیس‌بوک نوشت: «خواستار نشاط سیاسی و مشارکت واقعی مردم هستیم انشاءالله اعضای شوراهای جدید با مسوولیت‌پذیری، دلسوزی و با تدبیر و درایت و برنامه‌ریزی سعی در انجام مطالبات مردم داشته باشند و بتوانند پاسخگوی این مطالبات در عمل باشند.» حمید چیت‌چیان هم از انتصابات جدید وزارت نیرو خبر داده و نوشت: «در این حکم «هوشنگ فلاحتیان» به‌عنوان معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو و «علی‌اکبر مهاجری» به‌عنوان معاون جدید تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو منصوب شدند.»

اما علی جنتی وزیر ارشاد با انتشار تصویری که زایران خانه خدا را در حال سوارشدن به یک هواپیما نشان می‌دهد این متن را به اشتراک گذاشت: ‌با توجه به مذاکراتی که با مقامات سعودی در موسم حج انجام خواهیم داد تلاش خواهیم کرد که سال آینده قیمت عمره قطعا افزایش نیابد و حتی تعدیلاتی را نیز شاهد باشیم. در عمره مفرده دست ما برای تعیین هتل و محل‌های اقامت بازتر از حج تمتع است بنابراین به‌موقع واردشدن به مذاکرات با طرف‌های سعودی این امکان را فراهم می‌کند تا تحمیل خواسته‌های آنان نشویم و بتوانیم گفت‌وگوها را مدیریت کنیم و قیمت‌های مناسب‌تری را برای زایران محترم در نظر بگیریم.»

عباس آخوندی وزیر راه هم نوشت: «آزادراه تهران - شمال با توجه به سفرها، سوانح جاده‌ای و ضرورت کاهش مشکلات سفر یکی از طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی و مورد توجه افکار عمومی است؛ گروهی از کارشناسان را به طرح آوردم تا وضع حقوقی و مالی این طرح را بررسی کنم و از آنان خواسته‌ام که از آغاز تاکنون تمام موارد مالی را بررسی و گزارش کنند.» متن منتشرشده از سوی آخوندی با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

علی ربیعی وزیر کار هم با کاربران صفحه خود مطلبی را در میان گذاشت و نوشت: «دولت تدبیر و امید با حمایت از تعاونی‌ها سعی در توسعه تعاونی‌ها در کشور دارد. تعاونی‌ها توانمندی بالایی دارند و با همفکری و همراهی نخبگان در تعاونی‌ها رشد و بالندگی اقتصادی را به‌همراه می‌آورند. با جذب سرمایه‌های مردمی و هدایت این سرمایه‌ها در مسیر تولید قطعا شرایط اقتصادی بهبود خواهد یافت.» مطلب علی ربیعی سبب شد کاربران فیس‌بوک دیدگاه و برنامه‌های خود را در این‌باره به بحث بگذارند.

سیدحسین هاشمی وزیر بهداشت با به اشتراک گذاشتن تصویری از خود نوشت: در یک برنامه بلندمدت می‌توان مازاد بر ظرفیت به دانشگاه‌هایی که در نقاط محروم هستند، اجازه دهیم با کف ورودی پایین‌تر نسبت به دیگران از نظر نمره بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. اگر استان‌های محروم به پزشک متخصص نیاز دارند و اگر مازاد بر ظرفیت فضا و بیمارستانی دارند که می‌تواند در امر آموزش کمک کند، نیازهایشان را برنامه‌ریزی کنند، ما هم کمک خواهیم کرد. البته ممکن است افراد بومی نتوانند با افراد کل کشور در رشته‌های پزشکی رقابت کنند که می‌توان آنها را با ورودی متفاوت در نظر بگیریم و برای دانشجویان مدرک مخصوص آن استان بومی در نظر گرفت که این موضوع باید در قالب طرح و لایحه بررسی شود که نیاز به زمان دارد.

محمود واعظی از برنامه‌های جدید وزارتخانه متبوعش خبر داد و نوشت: در حال مطالعه برای ایجاد این شهرک‌های فناوری اطلاعات هستیم تا بتوانیم در چند نقطه کشور این شهرک‌ها را ایجاد کنیم. شهرک‌ها باید نزدیک به محل مصرف و جایی که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف هستند، ایجاد شوند و بتوانند هم نیاز منطقه را برآورده‌ و هم در ارتباط با صادرات کار کنند. این شهرک‌ها بیشتر در ارتباط با رفع نیاز در بخش‌ آی‌تی و فناوری اطلاعات و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است.

محمود حجتی وزیر کشاورزی هم با به اشتراک‌گذاشتن تصویری از خود به‌همراه خبرنگاران نوشت قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت به مقدمات و بسترهایی نیاز دارد که باید همه مسوولان و دستگاه‌های مرتبط برای اجرای آن دست‌به‌دست هم دهند.

محمدرضا نعمت‌زاده در پستی کوتاه نوشت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو، علاوه بر تامین منابع و امکانات، استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی امری الزامی است و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نوشت: باید تمام توان و وقت به سمت یک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روزآمد، قوی و کارآمد معطوف شود. خوشبختانه با وزارت کشور در مقوله توسعه نگاه مشترک وجود دارد و باید بتوانیم در کنار سازمان مرکزی و ملی، در هر استان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چالاک، قوی و فهیم استانی هم با مرتفع‌کردن نقص‌هایی که در گذشته وجود داشته، فراهم کنیم. باقی وزرا هم مطالبی مشابه در این صفحه دارند اما پایگاه اطلاع‌رسانی رییس‌جمهور در نخستین پست فیس‌بوکی خود با تیتر «جبران افزایش قیمت داروهای بیماران خاص» از مشکلات دارو ابراز نگرانی کرد و نوشت: در حال حاضر مردم به‌خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج با گرانی و کمبود دارو مواجه هستند که در این خصوص سیاست‌های کوتاه‌مدتی را در نظر داریم تا با تدابیری از جمله مذاکره با بیمه‌ها و اصلاح پوشش بیمه‌ای آنها افزایش قیمت‌ها را جبران کنیم به نحوی که پرداختی بیماران خاص نسبت به سال گذشته تغییری نکند. به‌نظر می‌رسد عزم دولت برای استفاده از امکانات ویژه فیس‌بوک به‌عنوان رسانه‌ای در راستای ارتباط مستقیم با مردم و پایگاهی برای اطلاع‌رسانی سریع و دقیق جزم است، باید دید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت چه تدبیری برای استفاده از فیس‌بوک خواهد اندیشید.

کد خبر 230331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز