سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کار‌گروه مصادیق مجرمانه با اشاره به ارائه گزارشات مردمی شب گذشته مبنی بر دسترسی برخی شرکت‌ها به سایت فیس‌بوک، از تلاش کمیته فنی کار‌گروه مصادیق مجرمانه در جهت بررسی این مهم خبر داد و گفت: براساس گزارشات اولیه این دسترسی احتمالا ناشی از تغییرات "آی‌پی" در سایت فیس‌بوک صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قاضی عبدالصمد خرم‌آبادی" دبیر کار‌گروه مصادیق مجرمانه با اشاره به ارائه گزارشات مردمی شب گذشته مبنی بر دسترسی برخی شرکت‌ها به سایت فیس‌بوک، اظهار داشت: کمیته فنی بررسی‌های خود را برای پیدا کردن مقصر و یا مقصران این امر آغاز کرد و مشخص شد که دسترسی برخی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی برای چند ساعتی میسر بوده که کمیته فنی هم این قضیه را دنبال کرد.

وی افزود: براساس گزارشات اولیه این دسترسی احتمالا ناشی از تغییرات "آی‌پی" در سایت فیس‌بوک صورت گرفته است، اما در صورتی که تقصیری از سوی فرد یا شرکتی توسط کار‌گروه احراز شود، براساس ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای با آن شرکت برخورد خواهد شد.

خرم‌ابادی ادامه داد: براساس این قانون هر گروه یا شرکتی که مانع از اجرای قوانین کار‌گروه مصادیق و محتوای مجرمانه شود در صورت تعمدی بودن آن رأی به انحلال و در غیر‌صورت غیر‌عمدی بودن آن جریمه نقدی در پی‌خواهد داشت، ولی تاکنون هیچگونه قصوری از سوی شرکت‌ها محرز نشده است و بررسی‌ها با کمک شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه دارد.

دبیر کار‌گروه مصادیق مجرمانه خاطر نشان کرد: این کار‌گروه هیچگونه تصمیمی مبنی بر رفع فیلتر سایت فیس‌بوک در دستور کار خود ندارد و این سایت نیز همانند سایت‌هایی که محتوا و مصادیق مجرمانه درون خود دارند، رفتار خواهد شد.

کد خبر 231369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز