گروه حوادث: مسئول یکی از شعبه‌های تعاونی مسکن مهر با منشی شعبه همدست شد تا دست به کلاهبرداری میلیونی از اعضای تعاونی بزنند.

یکم مردادماه و با شکایت تعدادی از اعضای یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر، بازپرس دادسرای ناحیه 10تهران در جریان کلاهبرداری میلیونی از اعضای تعاونی قرار گرفت و به تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ماموریت داد پرده از راز این کلاهبرداری بردارند. ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از شاکیان پرداختند و یکی از آنها گفت:

از سال87 به عضویت یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر درآمدیم و در طول مدت 5سال هر یک از اعضا مبالغی از 10 تا 20 میلیون تومان برای خرید مسکن به‌حساب تعاونی واریز کردند اما با گذشت این سال‌ها وقتی به دفتر مرکزی مراجعه کردیم متوجه شدیم که پول‌های ما به‌حساب تعاونی واریز نشده است و ما در معرض حذف شدن از عضویت در تعاونی قرار گرفته‌ایم.با این اطلاعات تحقیقات ادامه یافت و مأموران متوجه شدند که مسئول یکی از شعبات تعاونی به نام مهدی با همدستی زن جوانی که منشی شعبه بود و مسئولیت گرفتن پول از اعضا را داشت دست به کلاهبرداری زده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها بعد از دریافت پول از مالباخته‌ها به جای واریز کردن آن به‌حساب تعاونی، این مبالغ را به جیب زده و اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند. در ادامه مأموران دریافتند که مهدی و منشی شرکت بعد از این کلاهبرداری با هم ازدواج کرده و زندگی مرفهی را در پیش گرفته‌اند. سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها با پول‌های کلاهبرداری، خودروهای مدل بالا خریده و تحت عنوان بسازوبفروش در غرب تهران تردد می‌کنند. با این اطلاعات محل تردد متهمان زیرنظر گرفته شد و درنهایت هر دو متهم دستگیر و بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری میلیونی از ده‌ها نفر اعتراف کردند.

 

کد خبر 230269
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز