گروه حوادث: تبهکار سابقه‌دار سوار بر خودروهای مدل‌بالای کرایه‌ای دختران جوان را فریب می‌داد و با نقشه‌ای حساب شده، خودروی آنها را می‌فروخت.

متهم

این مرد سپس طعمه‌هایش را در رستوران و مانتوفروشی جا می‌گذاشت و با سرقت کیف پر از پول، متواری می‌شد.نخستین شکایت از این مجرم سابقه‌دار اواخر شهریورسال گذشته در کلانتری 112تهران مطرح شد. شاکی دختر جوانی بود که در تحقیقات گفت: در سه‌راه آذری با خودروی پراید در حال حرکت بودم که یک سانتافه سفید رنگ با ماشینم تصادف کرد.

وقتی پیاده شدم، راننده سانتافه خودش را مهندس عمران معرفی کرد و مدعی شد که حاضر است در ازای خسارت ناشی از تصادف، ماشینم را عوض کند و یک ماشین نو برایم بخرد. او گفت که کمکم می‌کند تا ماشینم را بفروشم و خودش مبلغی روی پول آن می‌گذارد و بعد یک پراید صفرکیلومتر برایم می‌خرد.

دختر جوان ادامه داد: روز بعد با این مرد که خودش را آرش معرفی می‌کرد، به یک نمایشگاه در بزرگراه یادگار امام رفتیم و خودرو پرایدم را به مبلغ 10میلیون و 500هزار تومان فروختم. در این مدت کوتاه کاملا به آرش اطمینان کرده بودم و تصور می‌کردم که مرد پولداری است. روزی که قرار بود با هم برای خرید ماشین نو به نمایشگاه برویم، به پیشنهاد آرش به یک مغازه فروش مانتو در حوالی بازار رفتیم تا او برایم از آنجا به‌عنوان هدیه مانتو بخرد. من هم بی‌خبر از همه‌جا، وقتی قصد پرو کردن مانتو را داشتم، کیف‌دستی پر از پولم را به آرش دادم و خودم به اتاق پرو رفتم اما وقتی برگشتم نه از آرش خبری بود و نه از کیفم. او با این بهانه سرم کلاه گذاشته و پول‌هایم را سرقت کرده بود.

شکایت‌های مشابه

با ارسال این پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد اما هنوز مدت زیادی از نخستین شکایت نگذشته بود که شکایت‌های مشابه دیگری هم در اختیار پلیس قرار گرفت. در تمامی این شکایت‌ها، شخصی با مشخصات ظاهری آرش و سوار بر خودروهای مدل بالا مثل سانتافه، سوناتا و آزرا ابتدا با خودروهایی که دختران جوان راننده آن بودند تصادف کرده و بعد با معرفی خودش به‌عنوان مهندس عمران، پزشک یا وکیل اقدام به فریب دختران جوان کرده بود.

وی سپس با این ادعا که حاضر است در ازای خسارت، خودرویی‌نو برای طعمه‌هایش بخرد، اعتماد آنها را جلب می‌کرد و دست به سرقت پول‌های آنها می‌زد. یکی دیگر از طعمه‌های این مرد دختر جوانی بود که در تحقیقات به مأموران گفت: 28مهرماه، در جریان تصادف با یک خودروی آزرا با مردی به اسم آرش آشنا شدم. او خودش را مهندس عمران معرفی کرد و گفت که حاضر است برایم ماشین نو بخرد. بر سر همین موضوع با هم آشنا شدیم تا اینکه چند روز بعد، وی به من پیشنهاد ازدواج داد. همان روز آرش مرا به یک رستوران دعوت کرد و وقتی با ماشین او به آنجا رفتیم، پیشنهاد کرد که کیف حاوی لپ‌تاپ را به همراه طلاها و پول‌های نقدم داخل ماشین بگذارم. من هم قبول کردم و با هم به رستوران رفتیم اما او به بهانه جاگذاشتن گوشی تلفن همراهش در داخل ماشین، از رستوران خارج شد و دیگر برنگشت. وقتی به محل پارک ماشین رفتم، نه اثری از آرش بود و نه ماشین او.

کلاهبرداری 150میلیونی

بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که مرد تبهکار با این شگرد تا‌کنون بیش از 150میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. مأموران با چهره‌نگاری متهم و بررسی بانک اطلاعاتی پلیس، موفق شدند هویت او را شناسایی کنند. این مرد مجرمی سابقه‌دار به اسم کورش بود که در سال 86به اتهام مشارکت در سرقت و حمل غیرمجاز سلاح گرم دستگیر و روانه زندان شده اما 2سال بعد از آن با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده بود.

در ادامه تحقیقات، معلوم شد که آرش برای فریب طعمه‌هایش، از خودروهای مدل بالای کرایه‌ای مثل آزرا، سانتافه، سوناتا و... استفاده می‌کرده و بعد از اجرای نقشه هایش، آنها را پس می‌داده است. کارآگاهان در ادامه و با انجام بررسی‌های اطلاعاتی مخفیگاه این مرد را در نازی‌آباد شناسایی و 15مردادماه، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

تبهکار کم سواد

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و گفت: سال88، بعد از آزادی از زندان با خانمی به نام مهسا آشنا شدم و یک میلیون و 700هزار تومان از وی طلا سرقت کردم. بعد از آن این سرقت‌ها را از چند خانم دیگر هم انجام دادم و رفته‌رفته تصمیم گرفتم با همین شگرد به فعالیت‌های مجرمانه‌ام ادامه بدهم. به همین دلیل بود که نقشه‌ای حساب شده ریختم و با ایجاد تصادف‌ساختگی، دست به سرقت‌های بزرگ‌تر زدم.

سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که کورش سواد آنچنانی ندارد و با این حال خودش را مهندس، پزشک و وکیل جامی‌زده است. وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد دختران زیادی را با این شگرد فریب داده باشد، مجوز انتشار عکس وی در روزنامه‌ها صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 228198
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز