یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

مهدی زارع: سرنوشت دست ما نیست. این آخرین اظهارنظر مصطفی دنیزلی در واکنش به موضوع قهرمانی سرخ ها، در لیگ برتر است.

امروز (سه‌شنبه) در آزادی، پرسپولیس به فردا می اندیشد. فردایی که اگر همه مدعیان بازنده آن باشند، رویای قهرمانی پرسپولیس به واقعیت تبدیل خواهد شد. رویایی که نایب رئیس فدراسیون فوتبال آن را حتی با معجزه مترادف می کند و می گوید: قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چیزی شبیه معجزه است.

پرسپولیس امروز در آخرین دیدار فصل ششم خود، رودرروی تیم رسول کربکندی قرار می گیرد. این دیدار که به دلیل شانس تقریباً برابر پرسپولیس و استقلال برای رسیدن به قهرمانی، قرار بود همزمان با بازی های دیگر مدعیان، عصر فردا برگزار شود، در نهایت با نظر مسئولان سازمان لیگ طبق برنامه از پیش تعیین شده، امروز برگزار خواهد شد تا تلاش های محمدحسن انصاری فرد برای انجام شدن این دیدار با دیگر بازی های روز پایانی لیگ ششم به جایی نرسد.

چهارمین مدعی، 42 ساعت قبل از دیگر مدعیان، بازی خود را انجام خواهد داد. این اتفاق در پی بیانیه ابلاغ شده از سوی سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس رخ خواهد داد.

بیانیه ای که در آن ضمن اشاره به مشکلات برگزاری همزمان دیدارهای پرسپولیس و استقلال در دو ورزشگاه آزادی و تختی آمده است: با عنایت به مشکلات ناشی از انجام دیدار هر یک از دو تیم پرسپولیس یا استقلال، در ورزشگاه تختی که در شرایط فعلی از جمیع جهات به مصلحت نیست، دیدار پرسپولیس - ذوب آهن، طبق برنامه از پیش اعلام شده، در همان تاریخ مقرر برگزار می شود.

این در حالی است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم پس از به نتیجه نرسیدن رایزنی هایش در خصوص انجام بازی ها به طور همزمان می گوید: تمام تمرکز ما به قهرمانی در جام حذفی معطوف شده. سرمربی ترکیه ای سرخ ها نیز در رأیی همسو با محمدحسن انصاری فرد تأکید کرده: ما کار خودمان را انجام می دهیم.

 محکوم به بردن ذوب آهن هستیم و بعد باید در انتظار اتفاقاتی بمانیم که روز دوشنبه رخ خواهد داد.

امروز اما پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب آهن می رود که الونگ به علت مصدومیت جزیی غایب خواهد بود که البته این احتمال وجود دارد که با رفع مصدومیت، بتواند در فهرست 18 نفره این تیم قرار گیرد. از اردوی ذوب آهن نیز خبر می رسد که محمد خلعتبری در این بازی تیمش را همراهی نخواهد کرد. اما هر دو تیم بدون محروم رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

وداع با خاطره ای خوش این تنها انگیزه ای است که کربکندی را مجاب به بردن این بازی می کند، چه دیگر مدت هاست همه از تصمیم مربی باسابقه، مبنی بر جدایی از ذوب آهن باخبر هستند. هرچند که رسول کربکندی در گفت وگویی از علل ناکامی ها و بودجه ای که قبل از شروع فصل به یکباره هفتصد میلیون آن در تصمیمی غیرمنتظره کاسته شده، سخن به میان آورده اما قرار گرفتن ذوب آهن در جایگاه هشتمی جدول لیگ برتر، مسئولان این باشگاه را بیش از پیش مجاب کرده تا پیش از پایان فصل، مذاکراتی را حتی با یک مربی آلمانی به نام فابیش انجام دهند.

چهارمین مدعی در حالی فقط به رویای قهرمانی می اندیشد که روز دوشنبه سایپا مقابل مس، استقلال اهواز برابر فولاد خوزستان و استقلال تهران به مصاف پاس خواهد رفت. دنیزلی ترجیح داده هیچ صحبتی حتی از احتمال قهرمانی هم نکند اما در جمله ای قابل تأمل تأکید کرده: دوشنبه روز خوشحالی هواداران پرسپولیس است.

 اگرچه دنیزلی در پاسخ به سئوال؛ کدام تیم قهرمان می شود؟ تن به پیش بینی نداده اما شاید حرف های او درباره خوشحالی هواداران پرسپولیس، گویای این راز باشد که استقلال قهرمان نمی شود. موضوعی که این روزها بعضی از بازیکنان استقلال هم بدان پرداخته و تصریح کرده اند: بهتر است خودمان را فریب ندهیم، چون قهرمان نمی شویم.

پیش بینی نتیجه بازی های پرسپولیس و استقلال با توجه به حریفانی که مقابل این دو تیم قرار می گیرند، کار چندان سختی نیست، چون این پاس تهران است که برای دفاع از اعتباری که تا حد زیادی طی این فصل در پی نتایج ضعیف، لطمه دیده، روز سختی را برای استقلالی ها رقم خواهد زد. این در حالی است که از ذوب آهن، مهدی رجب زاده برای تصاحب عنوان آقای گلی لیگ برتر، انگیزه فراوانی برای گلزنی مقابل پرسپولیس دارد.


مصطفی دنیزلی صبح روز گذشته در حالی تمرین سرخ ها در زمین شرکت واحد را زیر نظر گرفت که در ذهن خود فرصت های از دست رفته را نیز مرور می کرد. به بازی پرسپولیس - راه آهن دور رفت که در نهایت برتری، دو بر یک آن را واگذار کرد و البته به اولین بازی دور برگشت از رقابت های لیگ ششم.

روزی که مقابل خداداد قرار گرفت و از شاگرد قدیمی اش به تلخی رودست خورد. جمعه ای که پرسپولیس بازی دو بر صفر نیمه اول را در نیمه دوم با شکست چهار بر سه عوض کرد.روز گذشته زمزمه قهرمانی پرسپولیس هرچند در شرایطی که خیلی ها آن را حتی محال می دانند، اردوی پرسپولیس را تحت تأثیر قرار داد.

آن ها در کمتر از 7 روز باید مقابل دو تیم متفاوت از اصفهان قرار بگیرند. سرخ ها در آخرین بازی خود در لیگ ششم، ذوب آهن و در نیمه  نهایی جام حذفی، سپاهانی که این روزها در نهایت امیدواری و آمادگی به سر می برد را ملاقات خواهند کرد.میزبان بازی امروز که تنها سایه خود را بر جام قهرمانی لیگ برتر می بیند سخت نیازمند چیزی شبیه معجزه است اما زیرچشمی نگاهی به جام ششم دوخته است.

کد خبر 23017

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز