شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با گذشت ۳۷ روز از آغاز اکران فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند!» این فیلم همچنان در صدر جدول گیشه قرار دارد و هم در پایتخت و هم در شهرستان‌ها با استقبال سینماروها مواجه می‌شود.

هیس... پدیده گیشه ۹۲

فیلم هیس... باتوجه به اینکه فروش بالایش دچار افت نشده به سینماهای نمایش‌دهنده‌اش در شهرستان‌ها اضافه شده است. اقبال بالای مخاطب به این اثر ملودرام که تلخی و هشداردهنده بودن را با احساسات‌گرایی آمیخته یکی از اتفاقات مهم گیشه سال92 محسوب می‌شود. هیس... تاکنون بالای 2میلیارد تومان در تهران و شهرستان‌ها فروخته و با ادامه این روند می‌توان امیدوار بود که پس از 3میلیاردی شدن از پرده سینماها پایین بیاید.

فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی هم که چند روزی است نسخه دوبله آن به نمایش درآمده آخرین روزهای اکرانش را در تهران و شهرستان‌ها سپری می‌کند. این فیلم در تهران بیش از 3برابر شهرستان‌ها فروخته است که البته باید به این نکته هم اشاره کرد تا همین چند روز پیش گذشته با زبان فرانسه و با زیرنویس فارسی به نمایش درمی‌آمد و هنوز نسخه دوبله به شهرستان‌ها نرسیده است. به همین دلیل مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای فیلمی که فاقد عناصر گیشه‌پسند است، رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود. قرار است نسخه نمایش خانگی گذشته به‌طور همزمان در ایران و فرانسه توزیع شود. احتمالا دی‌‌وی‌دی گذشته در روزهای پایانی شهریورماه به بازار می‌آید.

دی‌وی‌دی گذشته هم به‌صورت زبان فرانسه و هم با دوبله فارسی قابل مشاهده است و یک مستند 20دقیقه‌ای از پشت صحنه فیلم نیز در این دی‌وی‌دی عرضه خواهد شد.فیلم «دهلیز» نیز به‌عنوان یک اثر اجتماعی خوش‌ساخت با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است. دهلیز که ستایش‌شده‌ترین فیلم روی پرده است، به‌خوبی توانسته با مخاطبش ارتباط برقرار کند. مجموع فروش تهران و شهرستان این فیلم به 875 میلیون تومان رسیده و تا پایان اکرانش احتمالا به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران خواهد پیوست. «جابه‌جا» هم که در روزهای اول اکرانش به‌عنوان تنها کمدی روی پرده فروش قابل‌توجهی داشت، این روزها کارکردی متوسط در گیشه دارد. با این همه این اثر کمدی درمجموع گیشه تهران و شهرستان توانسته از مرز یک میلیارد تومان فروش گذر کند.

فیلم «هیچ‌کجا، هیچ‌کس» ساخته ابراهیم شیبانی که از همان ابتدا با تأخیر به فیلم‌های اکران عید فطر پیوست با وجود بهره‌بردن از بازیگران سرشناس آنطور که باید با اقبال مخاطب مواجه نشد. هیچ‌کجا، هیچ‌کس که چند روزی است تعدادی از سینماهایش را نیز از دست داده تاکنون در تهران نزدیک به 400 میلیون تومان فروخته و در شهرستان‌ها به رقم 150میلیون تومان دست یافته است.«فرزند چهارم» را نیز باید کم‌فروش‌ترین فیلم این روزهای اکران دانست که مجموع فروش تهران و شهرستانش به رقم ضعیف 112 میلیون تومان رسیده. این فیلم فاخر فارابی در گیشه شکست سختی را تجربه کرده و باید دید برای دیگر تولیدات فاخر و پرهزینه بنیاد فارابی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

«پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور هم تازه‌ترین فیلم اکران شده در سینماهاست که در روزهای اول نمایش عمومی‌اش با اقبال قابل‌قبولی مواجه شده است. این فیلم که با یک‌سال تأخیر روی پرده سینماها آمده، از روز چهارشنبه در 8 شهر نیز اکران عمومی شده است و برای قضاوت درباره سرنوشت اقتصادی‌اش باید کمی صبر کرد. پل‌چوبی در 8 روز اول اکرانش در تهران 200 میلیون تومان فروخته که مبلغ قابل‌قبولی است. از روز چهارشنبه سینماهای فرهنگ و آستارا نیز به فهرست سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم اضافه شدند. باتوجه به اینکه پل چوبی سینما آزادی را در اختیار ندارد، اضافه شدن سینما فرهنگ می‌تواند به افزایش گیشه این فیلم کمک کند.

کد خبر 230023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز