چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران عیدفطر تا پایان هفته جاری به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران می‌پیوندد.

سینما - فیلم هیس! دخترها فریاد نمی زنند

 

این فیلم که 20 روز از اکرانش می‌گذرد با احتساب فروش روز دوشنبه به رقم 860میلیون تومان رسید. با این میزان فروش، فیلم هیس!... تا روز جمعه در گیشه تهران از یک میلیارد تومان گذر خواهد کرد. فیلم تازه درخشنده در حالی به فروش خوبی دست‌پیدا کرده که اثری تلخ به شمار می‌آید. پوران درخشنده ملودرام‌ساز موفق دهه60 که با «رابطه» و «پرنده کوچک خوشبختی» توانسته بود ارتباط خوبی با مخاطبان بیابد، پس از سال‌ها افول، دوباره به روزهای اوجش بازگشته است. فیلم هیس!... با موضوع کودک‌آزاری، اثری هشداردهنده برای خانواده‌ها به‌شمار می‌آید. درخشنده همیشه در کنار سرگرمی به عنصر پیام و آموزنده‌بودن نیز اهمیت داده و این‌بار در بستر یک ملودرام جنایی حرکت کرده است.

پس از فیلم هیس!... باید به فیلم سینمایی «دهلیز» اشاره کرد؛ فیلمی که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه علاقه‌مندان سینما قرار گرفت و حالا نزدیک به 3هفته است که اکران عمومی شده است. دهلیز با بازی هانیه توسلی و رضا عطاران مضمونی اجتماعی دارد و جزو آثاری است که فروش‌اش نسبت به روزهای اول اکران افزایش یافته است. دهلیز که 20سالن در اختیار دارد پس از 20روز اکران در تهران 322میلیون تومان فروخته است. «هیچ کجا، هیچ‌کس» ساخته ابراهیم شیبانی نیز دیگر فیلم روی پرده سینماهای تهران است که یک هفته دیرتر از بقیه آثار اکران عیدفطر روی پرده آمد. در این فیلم که روایتی غیرخطی دارد محمدرضا فروتن، رضا کیانیان، مهناز افشار و بهاره کیان‌افشار نقش‌های محوری را بازی کرده‌اند. فیلم پربازیگر ابراهیم شیبانی که پیش از این فیلم‌های «زهرعسل» و «صحنه جرم، ورود ممنوع» را کارگردانی کرده، تاکنون پس از 13روز اکران در 18سالن به رقم 170میلیون تومان دست یافته است.

اما پدیده اکران عیدفطر، فیلم کمدی «جابه‌جا» است که پس از هیس!... بهتر از بقیه فیلم‌ها فروخته، فیلم جابه‌جا که اثری کمدی است و اکبر عبدی در آن نقش اصلی را ایفا کرده به یمن مضمون ظنزآمیز و تبلیغات فراوان تلویزیونی‌اش تاکنون پس از 20روز اکران در تهران به رقم 385میلیون تومان رسیده و در شهرستان‌ها هم نزدیک به همین مبلغ فروخته است. این فیلم را علی توکل‌نیا کارگردانی کرده است.

«فرزند چهارم» را نیز باید شکست‌خورده اکران عیدفطر نامید. این فیلم که توسط وحید موسائیان کارگردانی شده و جزو تولیدات فاخر سینمای ایران به‌شمار می‌آید پس از 19 روز اکران تنها 55میلیون تومان فروخته است. مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی و حامد بهداد بازیگران اصلی فرزند چهارم هستند. فیلم «گذشته» که 2هفته‌ای است سینمای سرگروهش را از دست داده همچنان در چند سالن به نمایش درمی‌آید. این فیلم پس از 2ماه اکران عمومی در تهران به‌رقم یک میلیارد و 273میلیون تومان دست یافته است. گذشته این روزها در حال دوبله است و قرار است از هفته آینده نسخه دوبله فیلم فرهادی نیز روی پرده سینماها بیاید.

 

کد خبر 227945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز