همشهری آنلاین: نتایج یک نظر در ترکیه نشان می دهد که ۷۲ درصد مردم این کشور مخالف جنگ و عملیات نظامی علیه سوریه هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، این نظر سنجی توسط نهاد صندوق مارشال (German Marshall Fund (GMF) با مرکزیت آمریکا و تحت عنوان ترندهای ترانس آتلانتیک در آمریکا و کشورهای اروپایی و ترکیه انجام شده که پس از انتشار بازتاب گسترده ای در رسانه های امروز این کشور داشت.

این نظرسنجی نشان می دهد که نسبت مخالفت با جنگ در جامعه ترکیه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در این نظرسنجی که از پاسخگویان سووال شده بود که مایلند دولت متبوعشان در یک عملیات نظامی علیه سوریه مشارکت کند؟ اکثریت قاطع مردم این کشورها از جمله ترکیه مخالفت خود را با جنگ علیه سوریه اعلام کرده اند.

در این نظرسنجی فقط 21 درصد مردم از چنین اقدام نظامی حمایت کرده و هفت درصد نیز نظری در این باره نداشتند.

این موسسه سال گذشته نیز چنین نظرسنجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی انجام داد که 57 درصد مردم ترکیه با انجام عملیات نظامی علیه سوریه مخالفت و 32 درصد از مداخله نظامی در سوریه حمایت کرده بودند.

در این نظر سنجی، بیشترین رای مخالف به مداخله نظامی در سوریه در اسلواکی بوده است که 85 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با مداخله نظامی در سوریه مخالفت کردند.

مردم رومانی با 82 درصد و پرتغال با 80 درصد از دیگر کشورهای صدر نشین مخالف حمله نظامی به سوریه می باشند.

نسبت مخالفت با عملیات نظامی علیه سوریه در آمریکا نیز 62 درصد محاسبه شده است. پائین ترین نسبت مخالفت با عملیات نظامی در سوئیس بوده که نسبت آن نیز 61 درصد اعلام شده است.

در این نظر سنجی همچنین از شرکت کنندگان پرسیده شده بود: در کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه، دمکراسی یا ثبات کدام مهم است؟ که اکثریت از دمکراسی حمایت کرده اند.

این نسبت در ترکیه 57 درصد محاسبه شده است. 25 درصد شرکت کنندگان ترکیه ای نظر داده اند که ثبات بر دمکراسی ارجح است. 18 درصد نیز نظری در این خصوص نداشته اند.

نسبت یادشده در آمریکا 47 درصد اعلام شده و 43 درصد از شرکت کنندگان نیز ثبات را بر دمکراسی ترجیح داده اند.

کد خبر 229965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز