همشهری آنلاین: شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: رسانه های آمریکا جنگ روانی بی سابقه ای را برای متقاعد کردن افکار عمومی آمریکا به لزوم حمله به سوریه آغاز کرده اند .

جنگ روانی امریکا برای حمایت مردم در حمله به سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر، در حالی که قرار است کنگره آمریکا چند روز دیگر درباره مداخله نظامی در سوریه تصمیم بگیرد ، شبکه خبری سی ان ان به طور مستمر تصاویری ویدئویی از افرادی را پخش می کند که دچار تشنج شده اند و همچنین تصاویر کودکان کشته شده زیادی نشان داده میشود که به ادعای این شبکه قربانیان حمله شیمیایی بیست و یکم اوت در حومه دمشق شده اند .

مجری این شبکه می گوید سی ان ان قادر به تائید صحت تصاویر نیست اما سازمان سیا این تصاویر را به گروهی از سناتورهای آمریکایی نشان داده است .

مجری سی ان ان همچنین می گوید این تصاویر هویت مسئولان این حمله را نشان نمی دهد .

کاخ سفید با انتشار این تصاویر گامی دیگر به سوی تبلیغات خود برای متقاعد کردن نمایندگان کنگره و افکار عمومی به لزوم جنگ با سوریه برداشته است.

این در حالی است که کنگره روز پنجشنبه یا جمعه درباره حمله به سوریه تصمیم خواهد گرفت.

تداوم تلاش های کاخ سفید برای همراهی کنگره در حمله به سوریه

از سوی دیگر با بازگشت اوباما از اجلاس سران گروه 20، دور تازه ای از تلاش های کاخ سفید برای جلب نظر موافق نمایندگان کنگره آمریکا برای طرح حمله نظامی به اصطلاح محدود علیه سوریه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا این تلاش ها با محوریت جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا و جان کری، وزیر خارجه برای برطرف کردن نگرانی ها و تردید نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در کنگره آمریکا آغاز شده و آن ها سلسله تماس هایی را با این نمایندگان آغاز کرده اند.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دولت اوباما اکنون امید دارد که از اعلام حمایت برخی کشورهای اروپایی از حمله نظامی به سوریه بهره برداری کرده و بر روی آن مانور دهد.

با این حال این دولت های عضو اتحادیه اروپا از اعلام مشارکت در حمله نظامی آمریکا خودداری کرده اند که نشان می دهد اوباما برای اجرای طرح خود علیه سوریه در عرصه بین المللی منزوی است.

از این رو ناظران در آمریکا سفر جان کری به اروپا برای جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی علیه سوریه را مهم ارزیابی می کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از شکست در نشست گروه 20 در «سن پترزبورگ» روسیه، روز شنبه، به امید جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اقدام نظامی علیه سوریه به اروپا سفر می کند.

به دنبال مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت لندن در حمله نظامی به سوریه ناظران می گویند که اوباما برای جنگ با سوریه دست تنها مانده و در سطح بین المللی یاوری ندارد.

در داخل نیز، حجم مخالفت افکار عمومی مردم آمریکا با ماجراجویی نظامی علیه سوریه به حدی است که تحلیلگران می گویند اوباما نخواهد توانست افکار عمومی مردم آمریکا را به نفع خود بسیج کند و در داخل نیز دچار انزوا می باشد.

کد خبر 230254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز