همشهری آنلاین: در حالی‌که امریکا برای حمله احتمالی به سوریه آماده می‌شود مقام‌های ارتش روسیه می‌گویند مسکو در حال اعزام ۳ فروند ناو دیگر از جمله یک ناو مجهز به موشک‌های کروز به شرق دریای مدیترانه است.

روسیه

به گزارش پرس تی وی به نقل ازخبرگزاری دولتی اینترفکس روز چهارشنبه (۱۳ شهریور) به نقل از یک منبع آگاه در ارتش روسیه اعلام کرد موسکوا، ناو مجهز به موشک‌های کروز مسئولیت عملیات‌های نیروی دریایی در منطقه را به عهده خواهد گرفت؛ اقدامی که به گفته روسیه برای حفاظت از منافع ملی مسکو ضروری است.

این منبع آگاه در ارتش روسیه که نامش فاش نشده است افزود :«ناو موسکوا با قابلیت حمل موشک‌های کروز در حال عزیمت به سوی تنگه جبل الطارق است. ظرف حدود ۱۰ روز این ناو وارد شرق دریای مدیترانه می‌شود و در آنجا به عنوان کشتی دریادار نیروی دریایی زمام امور را در دست خواهد گرفت.»

قرار است یک ناوشکن از «ناوگان بالتیک» روسیه و یک ناوچه از «ناوگان دریای سیاه» به این ناو مجهز به موشک‌های کروز ملحق و تا روز جمعه (۱۵ شهریور) وارد منطقه شوند.

روسیه اخیرا چند فروند رزم‌ناو به شرق دریای مدیترانه اعزام کرده است. مسکو در یک سپتامبر یک فروند کشتی شناسایی موسوم به «پریازوویه» را به منطقه اعزام کرد تا اطلاعاتی از این منطقه متشنج جمع آوری کند. این کشتی به طور مستقل از یگان دریایی ارتش روسیه فعالیت خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد چند فروند ناو جنگی دیگر از جمله موسکوا در قالب یک ماموریت عادی و معمولی به دریای مدیترانه اعزام می‌‌شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آشکارا اعلام کرده است کشورش قصد ندارد به هیچ گونه اقدام نظامی بر ضد سوریه کشیده شود.

مسکو همچنین بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق گفتگوی سیاسی تاکید کرد.

لفاظی‌های جنگ طلبانه علیه سوریه بعد از آن شدت گرفت که شبه نظامیان حاضر در سوریه و گروه‌های مخالف دمشق ادعا کردند در پی حمله شیمیایی نیروهای دولتی به پایگاه‎های شبه‌نظامیان در مناطق عین ترما، زملکا و جوبر در حومه دمشق در ۲۱ آگوست صدها نفر جان خود را از دست دادند.

دمشق قویا ایفای هرگونه نقشی را در این حمله شیمیایی رد کرده است و می‌گوید این حمله از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج با هدف دامن زدن به مداخله نظامی در این کشور صورت گرفت.

ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان‌گیر سوریه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.

سازمان ملل می‌گوید، بیش از ۱۰۰ هزار تن از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه کشته و ۷ میلیون ‌و ۸۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

کد خبر 229875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز