همشهری آنلاین: نایب رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تشریح اولویت‌های کاری شورای شهر چهارم گفت: از اولویت‌های شورای چهارم پس از اولویت توسعه انسانی و معنوی و اخلاقی، توسعه خدمات است و یکی از اولویت‌های خدمات توسعه حمل و نقل است.

به گزارش تهران سما، مرتضی طلایی نایب رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در سه دوره شوراها گفت: از جمله دستاوردهای سومین دوره شورای شهر تهران می‌توان به برنامه‌ریزی و اجرای طرح تفضیلی به عنوان ترسیم چشم‌انداز کالبد شهر تهران، تدوین سند توسعه حمل و نقل شهری، بسترسازی‌های انجام شده برای احیای بافت فرسوده و نمونه شاخص آن در بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد.

وی افزود: در دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران ده‌ها هزار هکتار به فضاهای فرهنگی و اجتماعی و فضای سبز شهر اضافه شد و در شورای چهارم این روند با محوریت آرمان شهر اسلامی در اولویت قرار دارد.

طلایی با اشاره به ضرورت داشتن متولی مدیریتی در شهر و روستاها گفت: اولین دستور دومین جلسه رسمی شورای چهارم که یکشنبه به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد تعیین شهردار خواهد بود که به عقیده من باید در اولین روز مشخص شود و شهر را حتی برای یک روز هم در بلا تکلیفی و سرپرستی قرار ندهیم.

وی ادامه داد: البته دیدگاه‌ها مختلف است و نظر من تنها به عنوان یکی از اعضای شورای چهارم بر این است که برای مصاحبه و مذاکره درباره گزینه‌های پیشنهادی سه ماه فرصت وجود داشته و در حال حاضر نیز دو نفر اصلی باقی مانده‌اند که باید در روز یکشنبه تعیین تکلیف شوند.

نایب رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های شورای چهارم در حوزه حمل و نقل عمومی اذعان داشت: تلاش گسترده‌ای انجام شده و باید ادامه یابد که مردم را در اداره شهر و تصمیم‌سازی‌های شهر دخیل کنیم و در زمینه حمل و نقل نیز بدون مشارکت مردم عملیاتی نخواهد شد چراکه حتی اگر روزی تمام ظرفیت توسعه حمل و نقل را برابر سند چشم‌انداز قرار دهیم اما کماکان شهروندان اولویت را استفاده از وسیله شخصی قرار دهند کاری پیش نخواهیم برد و این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مردم باید در نقطه به نقطه کاری که انجام می‌دهیم دخیل باشند.

وی افزود: بر این اساس از اولویت‌های شورای چهارم پس از اولویت توسعه انسانی و معنوی و اخلاقی، توسعه خدمات است و یکی از اولویت‌های خدمات توسعه حمل و نقل است که در مترو در حال حاضر قابلیت 25 کیلومتر توسعه مترو را داریم که بودجه قابل توجهی به آن اختصاص داده شده و امیدواریم در برنامه شوری چهارم توسعه حمل و نقل به سرانجام برسد.

وی در خصوص برنامه‌های شورای چهارم برای بهبود فضای ترافیکی گفت: برای بهبود فضای ترافیکی ابتدا باید قانون‌پذیری نهادینه شود و سپس به فرهنگ‌سازی و آموزش توجه شود و مدیریت بر ترافیک با مشخص کردن ساعات ترافیک، پیک ترافیک و توزیعات حمل و نقل و ترافیک و نیز مدیریت سامانه حمل و نقل گام عملی در مدیریت شهری و در این راستا صورت پذیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ترویج معماری ایرانی - اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته و در نبود طرح تفضیلی شهر یک رشد نامتوازن داشته و اکنون باید به دنبال بازسازی هویت محلی و تاریخی شهر باشیم و این اقدامات از جمله برنامه‌های بین بخشی است که با تعامل و همکاری مجلس و دولت می‌توان یک تحول در فضای شهر تهران را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در شورای چهارم گفت: یکی از برنامه‌هایی که نیاز به همکاری‌های بین بخشی دارد حل معضل آلودگی هواست چراکه تا زمانی که خودروهای به تولید استاندارد نرسند، سوخت در سطح استاندارد مورد استفاده قرار نگیرد، ترافیک به سطح مورد نظر نرسد و بسیاری موارد دیگر، معضل آلودگی هوا حل نخواهد شد اما از اقدامات ما توسعه فضای سبز است که در حال حاضر با استانداردهای جهانی فاصله نزدیکی دارد اما کاهش آلودگی هوا نیاز به سلسله اقدامات در دستگاه‌های مختلف اجرایی دارد.

کد خبر 229954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز