مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: طرح استقبال از بهار با برنامه‌های متعدد سازمان زیباسازی در سطح شهر تهران در دست اجراست.

نورپردازی خیابان‌های پایتخت و ایجاد آبنما در سطح شهر ازجمله برنامه‌های سازمان زیباسازی در طرح استقبال از بهار است. مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد طرح استقبال از بهار با عنوان «به پیشواز بهار می‌رویم» گفت: دخیل کردن مردم در خانه تکانی شهر بهترین راهکار برای زیباتر کردن شهر است. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری این طرح را اقدامی شایسته و همسو با سنت‌های فرهنگی ایرانیان دانست و گفت:

این یک کار فرهنگی است که به مرور زمان باید به فرهنگ‌سازی‌ منجر شود. امیدواریم این اقدامات به جایی برسد که در راستای سنت حسنه نوروز که بخشی از رسوم آن، خانه تکانی، نظافت و بهداشت است؛ مردم در پایان سال با مشارکت شهرداری‌ها در سطح محلات و مناطق، شهر خود را تمیز کنند.

مرتضی طلایی ادامه داد: مردم همه‌ساله در آستانه عید نوروز به نظافت منازل خود می‌پردازند، اما باید بکوشیم تا در آینده شهروندان نظافت را از منازل خود شروع کنند و به معابر و فضاهای عمومی شهر ختم کنند و همه کمک کنیم تا شهر خود را تمیز کنیم. طلایی با تأیید اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه آوردن هنر به سطح شهر گفت: اقداماتی که سازمان زیباسازی تاکنون در این زمینه انجام داده خوب و موفقیت‌آمیز بوده، ولی باید عمق بیشتری پیدا کند. نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تأثیر طرح پلاک بهاری در افزایش مشارکت شهروندی گفت:

به میزانی که ما بتوانیم عملیات خود را در زمینه‌های مختلف با مداخله و مشارکت مردم اجرایی کنیم، می‌توانیم مشارکت شهروندی را تقویت کنیم. نگوییم که مردم مشارکت کنند، بعد خودمان برویم آن کار را انجام بدهیم؛ بلکه برویم ببینیم چگونه می‌توانیم مردم یک محله را برای نظافت یک محله پای کار بیاوریم.

نورپردازی تهران برای نوروز

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه ایجاد آبنما در سطح شهر ازجمله برنامه‌های این سازمان برای استقبال از نوروز93 است، گفت: امسال برای عید نوروز خیابان‌های پایتخت نورپردازی می‌شوند. جمال کامیاب اظهارداشت: سازمان زیباسازی با هدف بهبود و نوسازی فضاهای شهری اقدامات گسترده‌ای را برای استقبال از نوروز 93در دست دارد که تا‌کنون بخشی از آن اجرایی شده است.

کد خبر 252419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز