سخنگوی شورای شهر تهران اظهار داشت: امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه اعضای شورای شهر هرچه سریع‌تر شهردار پایتخت انتخاب شود.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با مهر در نخستین اظهارنظر رسمی خود در سمت سخنگوی شورای شهر درباره انتخاب شهردار تهران گفت: اداره پایتخت جمهوری اسلامی پیچیدگی‌های بسیاری دارد که هرگونه تعلل و تأخیر در استقرار مدیریت آن ممکن است آثار زیانباری را به دنبال داشته باشد. وی افزود: قطعا شهروندان محترم تهرانی هم از اعضای شورای شهر توقع دارند که هر چه زودتر نسبت به تعیین شهردار تهران اقدام شود؛ چنان‌که در شورای شهر سوم نیز رهبر معظم انقلاب در این‌باره تأکید داشتند که مدیریت‌ ام‌القرای جهان اسلام نباید متزلزل باشد و تهران یک روز هم نمی‌بایست بدون شهردار باشد.

تقی‌پور اظهار امیدواری کرد همانگونه که رئیس‌جمهور با درک صحیح از شرایط و اقتضائات کشور در همان جلسه تحلیف اعضای هیأت دولت را معرفی کردند، اعضای شورای شهر نیز با وجود تنوع سلایق و دیدگاه‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به گزینه نهایی به جمع‌بندی برسند. وی در پاسخ به اینکه آیا شهردار در جلسه روز یکشنبه انتخاب می‌شود، اظهار داشت: قانون چنین تکلیفی را برای اعضای شورای اسلامی شهر معین کرده است و می‌بایست بلافاصله بعد از رسمیت یافتن در نخستین جلسه شهردار را انتخاب کنند کما اینکه در بسیاری از شهرها اعضای شورای اسلامی شهر به این تکلیف خودشان عمل کردند و بلافاصله شهردارشان را انتخاب کردند. ما امیدواریم که چنین اتفاقی درتهران نیز بیفتد و با وفاق همه اعضای شورای شهر موضوع انتخاب شهردار در این روز تعیین تکلیف شود.

کد خبر 229988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز