همشهری آنلاین: بزرگترین مصحف چوبی قرآن کریم در اردن به دست دو هنرمند مصر و سوری ساخته شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نگارش بزرگترین مصحف چوبی قرآن کریم در جهان به دست دو هنرمند مصری و سوری به پایان رسید.

ویژگی منحصر به فرد این قرآن جدا از اندازه آن، نگارش آیات قرآنی بر روی صفحه‌های چوبی است.

سازندگان این مصحف در صفحه‌ی شخصی خود در فیس‌بوک، ضمن اشاره به مراحل هنری مختلف ساخت این این مصحف، اعلام کردند در کتاب رکوردها(گینس) به ثبت خواهد رسید.

به گزارش «المنار» لبنان، هر دو سازنده این مصحف سال‌ها در ساخت مبلمان چوبی به طور حرفه‌ای فعالیت داشته‌اند. «عارف ابراهیم» 42 ساله از مصر مدت 17 سال است که در اردن ساکن است و به کار ساخت مبلمان و وسایل چوبی منازل مشغول است.

«ریاض نواف» از سوریه نیز پس از ترک وطن به دلیل جریانات سیاسی و آشوب‌های داخلی به اردن مهاجرت کرد و حرفه‌ی خانوادگی خود، ساخت وسایل چوبی را در این کشور ادامه داد.

وی با عارف کمی از قبل از بازگشت به مصر آشنا شد و طرح ذهنی خود برای ساخت بزرگترین مصحف چوبی قرآن را با عارف در میان گذاشت. ریاض از سال‌ها قبل زمانی که در سوریه ساکن بود، این فکر را در سر داشت اما به دلیل مشکلات سیاسی عدیده این کشور هرگز فرصت اجرای این طرح را نداشت. این آشنایی مقدمه‌ای بر ساخت نفیس‌ترین قرآن چوبی جهان شد.

هم‌اکنون این قرآن در مراحل ثبت در کتاب رکوردها (گینس) به سر می‌برد و به زودی برای مسلمانان جهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 229727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز