همشهری آنلاین: یک هنرمند ترک پس از یک سال‌و‌نیم تلاش موفق شد، کوچک‌ترین نسخه قرآن مجید را خلق و طی مراسمی در «قونیه» ترکیه رونمایی کند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «نجاتی کورکماز»، هنرمند پنجاه‌ ساله ترکیه‌ای و یکی از سه «میکرو پیکر‌تراش» جهان هم‌زمان با هفتصدو‌چهلمین سالگرد درگذشت مولانا، کوچک‌ترین نسخه خطی قرآن جهان را در ابعاد 98 صدم سانتی متر در 1.3 سانتی متر رونمایی کرد.

این هنرمند ترک که از سی و پنج سال پیش در حوزه هنرهای دستی مشغول به فعالیت است، تاکید کرد: این اثر هنری فقط با میکروسکوپ و ذره‌بین‌ قابل مشاهده است و همه سوره‌ها و آیات الهی در آن به رشته تحریر درآمده‌ است.

وی اضافه کرد: این نسخه دست‌نویس قرآن‌کریم علاوه بر این‌که شامل همه سوره‌های کلام الهی است، دارای زیبایی منحصر به‌فردی نیز هست چراکه در هر صفحه از هنر تذهیب برای صفحه‌آرایی استفاده کرده‌ام. همچنین با ورقه‌های طلایی، بین آیات تزیین شده است تا همانند نسخه‌های موجود، دارای زیبایی باشد.

وی با اشاره به نحوه نگارش این نسخه دست‌نویس قرآن‌، عنوان کرد: کاغذ استفاده‌شده برای این اثر، «کاغذ آهاری» نام دارد و به جای قلم نیز از «تار مو» و همچنین مرکب خاصی که خودم تهیه کرده‌ام، بهره برده‌ام.

کورکماز در بخش پایانی سخنانش در مراسم رونمایی این نسخه از قرآن کریم گفت: هدف بعدی‌‌ام حک کردن لفظ جلاله «الله» بر روی یک تار مو است.

کد خبر 242183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز