باغ موزه هنر ایرانی واقع در منطقه 1 شهرداری تهران صبح شنبه پنجم خرداد با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش سما، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح باغ موزه هنر ایرانی با اشاره به روز آزادسازی خرمشهر و کلام زیبای حضرت امام(ره) که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: روز سوم خرداد روز تحقق وعده الهی و پیروزی ملت ما بود. ملتی که با عقلانیت، اعتدال، خلاقیت و کارآمدی و ترکیب اینها با اخلاص، توکل، شجاعت، شهامت و ازخودگذشتگی چنین روزی را رقم زدند.

وی افزود: امروز ما به عنوان یک خدمتگزار در مجموعه مدیریت شهری در کنار دغدغه‌ای که برای توسعه عمرانی و کالبدی شهر داریم باید به تعلیم و تربیت و حوزه فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشیم چراکه هویت هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد.

به گفته قالیباف کشور ما باید کشوری مولد در همه ابعاد باشد و به تولید علم، ثروت، قدرت، منزلت، معرفت که همگی در تولید فرهنگ نقش دارند بپردازیم.

وی با بیان اینکه حوزه کالبدی شهر هم در فرهنگ ما اثر می‌گذارد، گفت: امیدوارم با کمک نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان بتوانیم شهر را در همه ابعاد بخصوص فرهنگی و هنری توسعه داده و از مسائل آموزشی، تربیتی، بالابردن آگاهی شهروندان و افزایش مهارت‌های زندگی غفلت نکنیم.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این مراسم با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فرهنگی و هنری گفت: سال گذشته تجربه خوبی در حوزه مشارکت بین مجموعه شهرداری و نهادهای قوام یافته در حوزه فرهنگ و هنر برای ما بود.

وی افزود: امروز هیچ نهاد و انجمن قوام یافته ای نیست که با مجموعه شهرداری تهران تعامل نداشته باشد.

در ادامه این مراسم شهردار تهران نگارخانه پردیس واقع در این باغ موزه را افتتاح کرد.

کد خبر 22972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز