مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: باغ موزه هنرهای ایرانی‌، 5 خرداد با حضور شهردار تهران در شمیران گشایش می‌یابد.

اکبر تشکری‌نیا، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: باغ امیراحمدی که در محله مقصود بیک شمیران واقع شده طی یک سال گذشته توسط شهرداری بازسازی و به باغ موزه هنرهای ایرانی تبدیل شد.

به گفته وی بنای این باغ مربوط به دوره قاجار است و شهرداری برای حفظ باغها و فضای سبز شمال تهران اقدام به بازسازی این باغ و تبدیل آن به موزه کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مساحت باغ موزه هنرهای ایرانی را 11 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: رای یک ساختمان مرکزی و چند ساختمان جانبی است که با حفظ هویت تاریخی آن بازسازی شده است.

همچنین به گزارش سما به نقل از معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باغ موزه هنرهای ایران با هدف حفظ هویت هنرهای ایرانی که بیشتر در هنرهای تجسمی نمود دارد به نمایش ماکت‌های مربوط به آثار باستانی قبل و بعد از اسلام می‌پردازد.

براساس این گزارش آرامگاه نقش رستم از دوره قبل از اسلام، کاروانسرای مهیار دوره صفوی، کاخ شمس‌الاماره، کاخ هشت بهشت، امارت چهلستون، قره‌کلیسا، برج گنبد قابوس، مقبره دانیال نبی، پل سی و سه پل، میدان آزادی و برج میلاد از جمله این ماکت‌ها هستند که به نمایش درمی‌آید.

بنابراین گزارش پنج اثر برگزیده نخستین سمپوزیوم بین‌المللی تهران در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد. همچنین حاشیه باغ موزه هنرهای ایرانی با تصاویری از تهران قدیم میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

براساس این گزارش کارگاه آفرینش‌های هنری که به همت مدیریت هنرهای تجسمی برگزار می‌شود کلاسهای هنری برای فارغ‌التحصیلان رشته مختلف هنر در حوزه‌ هنرهای تجسمی و یا معادل آن برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

کد خبر 22710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز