همشهری آنلاین: چاپ یازدهم کتاب "خبر" نوشته دکتر یونس شکرخواه، با ویراست جدید از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

khabar

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ویراست دوم کتاب «خبر» که نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های آموزشی رشته روزنامه‌نگاری به شمار می‌رود، به دلیل استقبال فراوان دانشجویان، روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان حوزه ارتباطات و رسانه‌ها با اعمال تغییراتی قابل توجه در عناوین و محتوای آن برای یازدهمین بار به‌ چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، چاپ نخست اثر مذکور، بهار سال ۱۳۷۴ منتشر شد و با اینکه بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفت و فایل آن نیز در سایت دفتر مطالعات قرار داده شد، به دلیل نیاز مخاطبان این بخش و نیز روزآمدسازی مطالب کتاب، پس از گذشت ۵ سال از آخرین زمان انتشار آن (۱۳۸۷)، بار دیگر به صورت مکتوب و با ویرایش جدید مورد تجدید چاپ قرار گرفت.

نویسنده کتاب در بخش پیشگفتار به دو هدف اساسی در تألیف کتاب اشاره می‌کند: یکی انتقال ساخت و ماهیت خبر به افراد تازه کار؛ و دیگری به چالش کشاندن نگاه کلاسیک، سنتی و حرفه‌ای به خبر.

وی ضمن حفظ ساختار اصلی کتاب، موارد کاربردی تازه‌ای را به بخش‌های مختلف آن افزوده است تا به نیازهای جدید مخاطبان این عرصه پاسخی مناسب و در خور تأمل ارائه دهد.

دکتر یونس شکرخواه، مولف اثر یاد شده که خود از روزنامه‌نگاران و نویسندگان صاحب نام این عرصه به شمار می‌رود از مؤسسان انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی؛ عضو هیأت علمی دانشکده‌ مطالعات جهان و رئیس مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران است که از سال ۱۳۶۱ روزنامه‌نگاری را آغاز کرده است.

وی با راه‌اندازی نخستین روزنامه اینترنتی در ایران به فعالیت در عرصه روزنامه‌نگاری آنلاین ادامه داد و علاوه بر تألیف مقالات آکادمیک و فعالیت ژورنالیستی حرفه‌ای در ایران و جهان، صاحب ۱۳ تألیف و ۱۳ ترجمه در عرصه روزنامه‌نگاری و ارتباطات است.

کتاب خبر در قطع رقعی با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، ۱۹۹ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰ تومان به بازار عرضه شده است.

کد خبر 229445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز