همشهری آنلاین: شورای راهبردی علمی و دانشگاهی مد و لباس با حضور نمایندگان بیش از هفتاد مرکز علمی و دانشگاهی تشکیل شد.

نمایشگاه لباس

به گزارش ایرنا، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به محدودیت استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی، بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری هم و به منظور تعامل مستمر و پایدار با حوزه‌های مختلف دانشگاهی، به ویژه ترسیم اهداف علمی اقدام به راه‌اندازی شورایی به نام "شورای راهبردی علمی و دانشگاهی حوزه مد و لباس" کرده‌اند.

وی ادامه داد: به همین منظور در نامه‌ای موضوع به بیش از هفتاد مرکز علمی و دانشگاهی منعکس و از آن‌ها درخواست شد نمایندگان خود را برای حضور در شورا معرفی کنند.

دانشگاه‌ها نیز با استقبال گسترده نمایندگان خود را به صورت کتبی به کارگروه معرفی کردند و بر این اساس اولین جلسه هماهنگی آن با حضور فعال نمایندگان دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گفته قبادی، در این جلسه روسا و معاونین دانشگاه‌ها و مدیران گروه‌های مرتبط با حوزه مد و لباس و همچنین اساتید برجسته در این حوزه حاضر بودند.

مشاور معاون امور هنری وزیر ارشاد در توضیح مفاد برگزاری جلسه شورای راهبردی علمی و دانشگاهی حوزه مد و لباس ابراز کرد: در این جلسه مباحث مختلف و گوناگونی از جمله ضرورت مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تعامل پایدار با دانشگاه‌ها و همچنین اطلاع یابی و اطلاع رسانی از فعالیت‌های حوزه مد و لباس مورد بحث و گفت ‌و گو قرار گرفت.

همچنین در این جلسه 15 نفر از دانشگاهیان مسائل، مشکلات و موضوعات پیشنهادی خود را با این شورا مطرح کردند.

قبادی گفت: در خاتمه این برنامه ‌ریزی‌ها مقرر شد این جلسات به صورت منظم و ماهیانه با تدوین دستور جلسات به فعالیت خود ادامه دهند و به بررسی امور مربوطه بپردازند.

کد خبر 229345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز