جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: خواب مادر مقتول، ‌مرد جنایتکار را که ۱۱سال پیش در درگیری دست به جنایت زده بود، از چوبه دار نجات داد.

31شهریور‌ماه سال81 مأموران پلیس در جریان درگیری خونینی در جنوب پایتخت قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد 44ساله‌ای به‌خاطر اختلافات مالی با یکی از بستگان دامادش درگیر شده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شده است. کارآگاهان 24ساعت بعد، عامل درگیری مرگبار را در حاشیه تهران دستگیر کردند و وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

مرد جنایتکار وقتی در برابر قاضی شعبه 1606 دادگاه عمومی تهران قرار گرفت، درخصوص جزئیات حادثه گفت: مدت‌ها بود که بین من و دامادمان (شوهر خواهرم) اختلاف پیش آمده بود و با هم درگیری داشتیم. اختلافمان بر سر خرید یک مغازه بود تا اینکه تصمیم گرفتیم به این اختلافات پایان دهیم.

وی افزود: روز حادثه شوهر خواهرم به همراه مقتول که یکی از بستگانش بود، نزد من آمدند. در جریان صحبت‌هایمان ناگهان درگیری پیش آمد و من آنقدر عصبانی شدم که اصلا متوجه نشدم و با چاقو ضربه‌ای به مقتول زدم. در جلسه دادگاه خانواده قربانی درخواست قصاص کردند و اظهار داشتند که پسرشان در این ماجرا قصد میانجیگری داشته تا اختلاف‌ها پایان یابد اما بی‌دلیل کشته شده است.

در پایان این محاکمه، قاضی دادگاه متهم را به قصاص محکوم کرد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. درحالی‌که پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده بود تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود، خانواده مقتول هفته گذشته به دادسرا رفتند و قاتل پسرشان را بخشیدند.

مادر مقتول به رئیس اجرای احکام دادسرا گفت: چند شب پیش خواب پسرم را دیدم و او از من خواست تا قاتلش را ببخشم و از مجازاتش صرف‌نظر کنم. من هم بعد از دیدن این خواب تصمیم گرفتم از خون پسرم بگذرم.به‌دنبال رضایت خانواده مقتول، متهم نیز از چوبه دار رهایی یافت و پرونده به دادگاه فرستاده شد تا بار دیگر از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کد خبر 229099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز