شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرهنگ کشفی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت طرح نجات معتادان پرخطر از امروز پنجم خرداد در تهران و از اول تیر در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ گفت: در این طرح معتادان پرخطر پس از جمع آوری به پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل و سپس به مراکز درمانی هدایت می شوند و بعد از درمان تحت حمایت سازمان ها و نهادهای مربوطه قرار می گیرند.

سرهنگ کشفی افزود: هم اکنون نمایندگانی ازسازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و تشکل های غیردولتی در این پایگاه حضور دارند و معتادان پرخطر را پذیرش می کنند.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ ادامه داد:معتادانی که در این طرح جمع آوری می شوند اگرخانواده ای نداشته باشندبه مرکز بازپروری شفق منتقل می شوند و اگرخانواده داشته باشندبرای ترک اعتیادبه مراکز درمانی معرفی خواهندشد.

کشفی افزود: معتادانی که برای درمان به مراکزدرمانی مراجعه می کنند برای آنان کارت شناسائی درمانی صادرخواهدشدتادرصورت مراجعه به مراکز درمانی دستگیر نشوند.

وی اظهارداشت :درصورت دستگیری قاچاقچیان وتوزیع کنندگان موادمخدر به شدت با آنان برخوردمی شود و سپس راهی زندان خواهندشد.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ گفت : 300 هزار معتاد به هروئین در کشور وجود دارد که 250 هزارنفر آنان تزریقی هستندکه بایدامسال درمان شوند.

کد خبر 22909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز