چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: از تعداد 350 هزار نفر معتاد به هروئین، 250 هزار نفر تزریقی هستند.

به گزارش مهر، اولین سمینار سراسری پیشگیری و درمان اعتیاد، روز سه شنبه اول خرداد با حضور جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و جمعی از پزشکان عمومی در تالار غرضی بیمارستان میلاد آغاز به کار کرد.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در این مراسم ضمن اشاره به معضل اعتیاد در کشور، خاطرنشان کرد: امروز معضل اعتیاد در کشور به اندازه ای مهم است که در کشور ستادی تحت عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی گردید که رئیس ستاد، شخص رئیس جمهور و اعضای آن چند تن از وزرا و فرماندهان نظامی و انتظامی هستند.

دکتر محمدرضا جهانی در ادامه افزود گفت: امروز در کشور از تعداد 350 هزار نفر معتاد به هروئین، 250 هزار نفر، تزریقی و 30 تا 50 هزار نفر کارتن خواب هستند.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته به درمان در سال جاری را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتباری که برای این امر در نظر گرفته شده بود رقمی معادل 8/7 میلیارد تومان بود که با پیگیری های صورت گرفته این میزان به 20 میلیارد تومان افزایش یافت.

کد خبر 22761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز