همشهری آنلاین: مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از مواد روانگردان در میان نوجوانان ایرانی ازسن 15 به 13 سال کاهش یافته است.

به گزارش مهر، محسن فریدی مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی وزارت آمورش و پرورش گفت: بر اساس آمارهای محرمانه مصرف مواد روانگردان درمیان نوجوانان و جوانان کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تا کنون پژوهش در مورد شناسایی افراد سیگاری و مصرف کنندگان مواد روانگردان درمیان افراد 15 تا 18 سال انجام می شد اما هم اکنون این پژوهش ها در میان اشخاص 13 تا 18 ساله نیز انجام می شود و این امرنشان دهنده هشداری جدی برای پایین آمدن ( 2 سال ) سن مصرف این گونه مواد است.

مدیرکل پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه دانش آموزان دراوقات تابستان بیش ازهر زمان دیگری در معرض آلوده شدن و کج روی های اخلاقی قرارمی گیرند افزود : با توجه به اینکه خانواده ها همزمان با تعطیلی مدارس وقت آزاد ندارند بنابراین قادر نیستند نیازهای عاطفی و وجسمی آنان را به نحو مطلوبی برآورده کنند و این امر عاملی می شود تا فرزندان اوقات بیکاری خود را با دوستان ، در پارکها و محیط های نامعلوم بگذرانند .

وی تصریح کرد: دورشدن از بستگان و جمع های خانوادگی و همچنین دوری از طبیعت ، آثار مخرب روحی و جسمی فراوانی برای خانواده ها به دنبال دارد.

به گفته مدیرکل پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش ، واگذاری مسئولیت های کاری و خانگی به دانش آموزان می تواند کلافگی روزهای گرم سال را برای آنان کم رنگ تر و در نتیجه از ظهور آسیب های جدی روانی و جسمی جلوگیری کند.

کد خبر 24827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز