همشهری آنلاین: جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وجود 30 هزار دانش‌آموز معتاد در سیستم آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر جهانی از ارائه فعالیت پیشگیری منسجم از سوی این ستاد تا نیمه دوم سال خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد مراکز DIC زنان در کشور، افزایش خواهد یافت.

دکتر جهانی درباره برنامه‌های ستاد در جهت جلوگیری از کاهش سن اعتیاد در میان دانش آموزان، گفت: در آموزش و پرورش چالش جدی برای اعتیاد وجود دارد به طوری که در حال حاضر میانگین سن اعتیاد دانش‌آموزان 3/1 کاهش یافته است.

وی افزود: چیزی در حدود 30 هزار دانش آموز معتاد در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد که باید برای درمان آنان برنامه‌ریزی شود و از طرفی برای آینده این جمعیت فعال کشور تحت پوشش برنامه‌های پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلا به اعتیاد آنان برنامه‌ریزی کرد.

به گفته دکتر جهانی، اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد با تمامی دستگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، از جمله وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، تربیت بدنی، وزارت ارشاد، بسیج سپاه و سازمان‌های دیگر جلساتی برگزار و برنامه‌هایی را اجرا کرده و در صدد است تا نیمه دوم سال یک فعالیت پیشگیری منجسم ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش برنامه‌های پایه‌ای از جمله ایجاد ارتباط با انجمن‌های اولیا و مربیان، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و دانش آموزان، فعال کردن معلمان در موضوع اعتیاد، برقراری کلاس‌های آموزشی و راه‌اندازی مجدد طرح مهارت‌های زندگی که مدتی است در آموزش و پرورش متوقف شده، مورد نظر است.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار تعامل بیشتر آموزش و پرورش با ستاد شد و تصریح کرد: به منظور تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، ستاد اعتبار خوبی برای این سازمان پیش‌بینی کرده است و از آن‌ها خواسته‌ایم برنامه‌های خود را در قالب برنامه‌های پیشگیری برای ما ارسال کنند.

جهانی درباره برنامه‌های ستاد جهت ساماندهی معتادان تحت درمان، اظهار کرد: امسال برای سازمان فنی حرفه‌ای حدود 600 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که با این بودجه، هشت هزار نفر معتاد درمان شده را می‌تواند، تحت پوشش کارآموزی قرار دهند.

وی ادامه داد: طرح حمایتی دیگری نیز وزارت رفاه پبیش بینی کرده که بنابر اعلام وزیر رفاه یارانه‌ای به هر معتادی که ترک کند، تعلق خواهد گرفت. همچین طرح دیگری در این وزارتخانه با هدف حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از جمله معتادان در دست اجراست.

جهانی به اجرای طرح دیگری در سازمان بهزیستی اشاره کرد و اجرای تمامی این طرح‌ها را ناکافی دانست و خبر داد: اعتبارات بیشتری برای سال آتی جهت حمایت‌های اجتماعی پس از درمان معتادان ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره راه اندازی مراکز DIC زنان، توضیح داد: راه‌اندازی هر DIC حدود 40 میلیون تومان هزینه دارد و امسال ستاد، اعتباراتی نیز برای وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در این راستا پیش‌بینی کرده است.

وی به سایت پلیس گفت: از اوایل امسال مراکز DIC زنان علاوه بر تهران در مشهد نیز راه‌اندازی شد و تا پایان امسال این مراکز در استان‌های دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 32316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز