مینا شهنی: نخستین مرکز درمانی، حرفه‌آموزی معتادان کشور در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد.

این مجتمع با مساحت 20هکتار و با واحدهای تخصصی سرپناه، درمان نگهدارنده با متادون، واحد توانمندسازی، کلینیک مددکاری، واحد حرفه‌آموزی و کارگاه‌های اشتغال و درمان اجتماع مدار کار خود را آغاز کرده‌است.

مجتمع «سفید چقا» با همکاری 3 جمعیت و موسسه غیر‌دولتی همکار در نزدیکی روستای «ماران تو» راه‌اندازی شده‌ که هم‌اکنون پس از راه‌اندازی فاز نخست آن گنجایش پذیرش 150 نفر از معتادان خیابانی حاد و پرخطر را دارد.

نکته جالب توجه در احداث این مرکز توجه به حرفه‌آموزی و ارائه خدمات مددکاری به معتادین در حال بهبود است.

کارگاه برق ساختمان، تعمیر و نگهداری و کارگاه زنبورداری، دامپروری و بلوک‌زنی از جمله کارگاه‌هایی است که برای حرفه‌آموزی معتادان تجهیز شده‌است.

احمد گراوند فرمانده انتظامی استان کرمانشاه درباره تاثیر ایجاد این مرکز درمانی بر بهبود و کنترل معتاد‌ین استان کرمانشاه گفت: انتظار داریم با تکمیل سایر فازهای این مرکز جوابگوی نیاز معتادان پرخطر استان باشیم.

گراوند با تاکید بر اینکه در این مرکز تنها درمان معتادان پرخطر انجام خواهد شد تاکید کرد که این مرکز مسئولیت پذیرش و سرویس‌دهی به سایر معتادین را ندارد.

ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی مشکلی در زمینه درمان معتادان پرخطر ندارد گفت: این نخستین مرکز در کشور است که همزمان کار نگهداری، درمان و آموزش حرفه با هدف ایجاد اشتغال را انجام می‌دهد، قبلاً اردوگاه‌هایی داشتیم که معتادان را می‌گرفتند و بعد از سه‌ماه رها می‌کردند و این وضع دوباره تکرار می‌شد.

کد خبر 23150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز