شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرهنگ کشفی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت طرح نجات معتادان پرخطر از امروز پنجم خرداد در تهران و از اول تیر در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ گفت: در این طرح معتادان پرخطر پس از جمع آوری به پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل و سپس به مراکز درمانی هدایت می شوند و بعد از درمان تحت حمایت سازمان ها و نهادهای مربوطه قرار می گیرند.

سرهنگ کشفی افزود: هم اکنون نمایندگانی ازسازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و تشکل های غیردولتی در این پایگاه حضور دارند و معتادان پرخطر را پذیرش می کنند.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ ادامه داد:معتادانی که در این طرح جمع آوری می شوند اگرخانواده ای نداشته باشندبه مرکز بازپروری شفق منتقل می شوند و اگرخانواده داشته باشندبرای ترک اعتیادبه مراکز درمانی معرفی خواهندشد.

کشفی افزود: معتادانی که برای درمان به مراکزدرمانی مراجعه می کنند برای آنان کارت شناسائی درمانی صادرخواهدشدتادرصورت مراجعه به مراکز درمانی دستگیر نشوند.

وی اظهارداشت :درصورت دستگیری قاچاقچیان وتوزیع کنندگان موادمخدر به شدت با آنان برخوردمی شود و سپس راهی زندان خواهندشد.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدرتهران بزرگ گفت : 300 هزار معتاد به هروئین در کشور وجود دارد که 250 هزارنفر آنان تزریقی هستندکه بایدامسال درمان شوند.

کد خبر 22909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز