همشهری آنلاین: معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه پاسخ‌ها به حملات شیمیایی در سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهد، اعلام کرد که هدف حمله به سوریه سرنگونی نظام اسد نیست و تنها پاسخگویی به حمله شیمیایی مد نظر است.

مارک هارف وزارت خارجه آمریکا معاون سخنگو

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن سناریوهای مختلف را برای پاسخ به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مورد بررسی قرار می‌دهد، اما هدف واشنگتن سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیست.

وی با این حال با بیان اینکه واشنگتن هیچ جایگاهی برای بشار اسد در آینده دولت سوریه نمی‌بیند، بر لزوم برکناری وی از روند سیاسی تاکید کرد.

هارف اذعان کرد: هیچ راه حل نظامی برای درگیری‌های سوریه وجود ندارد. اقداماتی که ماهیتش هنوز مشخص نشده است، پاسخی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی خواهد بود اما راه حل سیاسی همچنان امری لازم است.

در همین راستا جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد: رایزنی‌ها برای مداخله نظامی در سوریه ادامه دارد و ما رایزنی‌هایمان را در خصوص چگونگی پاسخ به اقدامات نظامی سوریه ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیم گیری نشده است، اظهار کرد: ما در این زمینه تماس‌های بین‌المللی خواهیم داشت.

کارنی با اشاره به اینکه بی‌شک از سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده شده است، مدعی شد: نظام سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطة دمشق است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: سوریه موشک‌های مجهز به سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد و می‌تواند از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

وی تصریح کرد: ما باید بشار اسد را به دلیل اقداماتش محاکمه کنیم. در آینده حل و فصل سیاسی بحران سوریه و از طریق مذاکرات صورت می‌گیرد و آینده بدون اسد خواهد بود و مردم سوریه دیگر اسد را در راس حکومت نخواهند پذیرفت.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در چارچوب رایزنی‌های بین‌المللی خود در خصوص پاسخ به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه روز سه‌شنبه برای دومین بار با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تماس گرفت.

کاخ سفید اعلام کرد، از زمانی که حمله شیمیایی در روز چهارشنبه رخ داد، اوباما و معاونان برجسته وی دست کم 88 تماس تلفنی با مسئولان خارجی داشته‌اند.

کاخ سفید پیشتر تاکید کرد که آمریکا تا پیش از پایان هفته جاری گزارشی را از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی خود منتشر می‌کند که استفاده نظام سوریه را از سلاح‌های شیمیایی ثابت می‌کند.

کد خبر 228958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز