همشهری آنلاین: منابع نزدیک به بشار اسد با اعلام اینکه احتمال جنگ علیه سوریه بالای ۵۰ درصد است، اعلام کردند: موشک‌های ما از اسکادهای صدام نیز به اسرائیل نزدیک‌تر است.

موشک‌

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الرای العام کویت، منابع نزدیک به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فاش کردند، احتمال آغاز جنگ علیه سوریه بالای 50 درصد است.

این منابع افزودند: تصمیم جنگ علیه سوریه حتی پیش از آنکه هیات سازمان ملل نتایج تحقیقاتش را درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی در دمشق اعلام کند، اتخاذ شده است.

بنا به گفته این منابع، دستورها در این خصوص به فرماندهی نظامی سوریه داده شده تا برای پاسخ کوبنده به حملات هوایی و موشکی احتمالی آماده باشد.

علاوه بر این منابع مذکور تاکید کردند که موشک یاخونت و ام 600 به منظور آمادگی برای رویارویی با هرگونه حمله‌ای مستقر شده و ماهواره‌ها آماده رهگیری اهداف مختلف هستند.

این منابع تاکید کردند: فرماندهی نظامی سوریه از چندی پیش فعالیت‌های عادی ارتش را لغو کرده و مراکز فرماندهی و کنترل تبدیل به مراکز متعدد غیرنظامی شده و انبارهای استراتژیک نیز به صورت سیار فعالیت خواهند کرد و هدف قرار دادن ‌آنها در یک حمله دشوار خواهد بود.

این منابع تاکید کردند: ضررها و خسارات‌های ناشی از حملات آمریکا و انگلیس در هر حال بسیار زیاد خواهد بود چرا که این نیروها با هدف بر هم زدن توازن قوا در عملیات شرکت خواهند کرد.

بنا به گفته این منابع، اگر حمله علیه نظام سوریه به نحوی باشد که گروه‌های تکفیری و مخالفان غلبه یابند نظام سوریه تنها پاسخی که خواهد داد این است که غرب و اسرائیل را در شرایطی قرار دهد که احساس کنند کسی که جنگ را آغاز کرده قادر به پایان آن نیست.

منابع نزدیک به اسد علاوه بر این اعلام کردند: مدارس اسرائیل بعد از 10 روز بازگشایی خواهند شد و غرب این مساله را در نظر نگرفته است که حمله به نظام سوریه دفاتر و پایگاه‌ها در منطقه خاورمیانه را به پناهگاه‌ها تبدیل خواهد کرد.

این منابع اعلام کردند: موشک‌های اسکاد عراق در دوران صدام قادر بودند هزاران کیلومتر را طی کرده و در خاک اسرائیل فرود ‌آیند در حالی که موشک‌های سوریه تا بیش از 50 کیلومتری نقاط بسیار حساس در اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

این منابع عنوان داشتند: اگر اسرائیل بخواهد به هرگونه حمله سوریه پاسخ دهد نظام سوریه فراتر از آن خواهد رفت چراکه چیزی برای باختن ندارد و بر اساس این ضرب‌المثل که "آب که از سر گذشت چه یک وجب چه 100 وجب عمل خواهد کرد.

منابع مذکور امکان حضور نیروهای ایرانی را برای کمک به نظام سوریه امری غیروارد دانسته و اعلام کردند که هر ارتشی نیاز به پوشش هوایی و حمایت لجستیکی دارد. علاوه بر این سوریه نیازی به ارتش‌های دیگر برای کمک به این کشور ندارد حتی اگر این ارتش متعلق به کشور هم‌پیمانش ایران باشد.

منابع نزدیک به اسد در پایان پیش‌بینی کردند که نتایج هیات سازمان ملل در سوریه طبق معمول هیچ گروهی را محکوم نکند چراکه سازمان ملل به مواضع غیرشفاف مشهور است.

نردیکان اسد با تمسخر گفتند: دستاورد بزرگی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا محقق کرد تماس تلفنی وزیر خارجه‌اش با ولید المعلم برای برقراری آتش‌بس در غوطه بود جایی که داد افراد مسلح در برابر نیروهای ارتش درآمده بود.

کد خبر 228920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز