همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا در سفر سلطان قابوس به تهران بحثی درباره آمریکا مطرح شد یا خیر گفت: ‌موضوع ویژه‌ای در این باره و در این سفر مطرح نبود.

فارس نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بدرقه رسمی پادشاه عمان و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره نتایج سفر سلطان قابوس به تهران گفت: ما در این سفر بحث‌های بسیار خوبی داشتیم و توافقنامه‌های همکاری بین 2 کشور امضا شد که امیدواریم توسعه روابط دو طرف را به دنبال داشته باشد.

ظریف افزود: ملاقات سلطان قابوس با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بسیار سازنده بود، موضوعات دوجانبه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی خوبی مطرح شد که امیدواریم نتایج آن را بعد از این سفر شاهد باشیم.

وی درباره اینکه آیا در این سفر در خصوص آمریکا موضوعی مطرح شد یا خیر، گفت: آمریکا از موضوعاتی است که دوستان ما که به ایران سفر می‌کنند در مورد آن صحبت می‌کنند، آنها بعضا صحبت‌هایی با مقامات آمریکایی داشتند.

وزیر امور خارجه افزود:‌ مواضع ما کاملا روشن است و به صراحت توسط ریاست محترم جمهور و مقام معظم رهبری مطرح شده است، این مواضع در گفت‌وگوها نیز مطرح می‌شود و موضوع ویژه‌ای در میان نیست.

وی همچنین درباره نتایج این سفر و مذاکرات دوجانبه گفت: مذاکرات انجام شده میان ما و پادشاه عمان بسیار سازنده بود و امیدواریم نتایج آن را به زودی ببینیم.

ظریف در پاسخ به سؤال دیگری درباره انتصاب یک خانم به سمت سخنگویی وزارت امور خارجه گفت: هنوز فرصت نکرده‌ام تا همه مسئولین وزارتخانه را در سطح معاونین تعیین کنم و امیدوارم بتوانیم در حوزه‌های مختلف دیپلماتیک از توانمندی خانم‌ها استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره ایجاد یک اتاق فکر برای موضوع هسته‌ای گفت:‌ در خصوص برنامه‌های هسته‌ای بسیار فکر می‌کنیم اما چنین نیست که برای این موضوع اتاق فکری ایجاد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره ارتباط سفر «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل به تهران و سفر سلطان قابوس گفت: هیچ ارتباط خاصی در این باره وجود ندارد، سفر آقای فلتمن به تهران در مورد مسائل منطقه‌ای بود و بحث‌های بسیار خوبی در ملاقات من با ایشان و سایر دوستان مطرح شد.

کد خبر 228783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز